Robert B. Cialdini - książki tego autora 9 dostępnych produktów
Robert Beno Cialdini jest emerytowanym profesorem psychologii i marketingu Uniwersytetu Stanowego Arizony, a także autorem kilku bestsellerowych książek dotyczących marketingu i perswazji.
Cialdini skończył studia pierwszego stopnia na Uniwersytecie Wisconsin–Madison w 1967 roku, po czym przeniósł się na Uniwersytet Karoliny Północnej, gdzie podjął studia drugiego stopnia na kierunku psychologii społecznej. Na tej samej uczelni w 1970 roku uzyskał tytuł doktora, a następnie ukończył studia podyplomowe z psychologii społecznej na Uniwersytecie Columbia. Jako profesor wizytujący prowadził zajęcia z marketingu, biznesu i psychologii na kilku wyższych uczelniach w Stanach Zjednoczonych, wśród których znalazły się: Uniwersytet Stanowy Ohio, Uniwersytet Kalifornijski w Santa Cruz, Annenberg School of Communications oraz Graduate School of Business przy Uniwersytecie Stanforda.
Najbardziej znają książką tego autora jest wydana w 1984 publikacja „Wywieranie wpływu na ludzi: teoria i praktyka”, która omawia problematykę wpływu, jaki można wywrzeć na innych ludzi odpowiednio pokierowanymi działaniami oraz tego, jak wykorzystać techniki perswazji do osiągnięcia własnych celów. Książka ta sprzedała się w ponad 3 milionach egzemplarzy i została przetłumaczona na trzydzieści języków. Trafiła też na listę bestsellerów „New York Timesa”, a magazyn biznesowy „Fortune” w 2005 roku okrzyknął ją jedną z „75 najmądrzejszych książek o biznesie”.
„Wywieranie wpływu na ludzi” jest efektem końcowym wielu lat pracy badawczej Cialdiniego, w tym trzech lat, podczas których wielokrotnie – pod zmienionym nazwiskiem – składał podania o pracę do komisów samochodowych, organizacji charytatywnych i film telemarketingowych, by obserwować i analizować przykłady zastosowania perswazji w realnych sytuacjach.
Robert Cialidini na podstawie swoich badań opracował listę sześciu reguł wpływu na ludzi, którą w późniejszych latach uzupełnił o siódmą zasadę. Te zasady to: wzajemność (ludzie mają tendencję do odwzajemniania się przysługą za przysługę); zaangażowanie i konsekwencja (ludzie działają konsekwentnie i jeśli się do czegoś wyraźnie zdeklarują, jest większa szansa, że to zrobią); społeczny dowód słuszności (ludzie podążają za wyborami innych ludzi, nawet wbrew własnemu rozsądkowi); autorytet (ludzie chętniej decydują się na coś, gdy poleci to osoba ciesząca się uznaniem i autorytetem); sympatia (ludzie chętniej zgadzają się na coś, gdy oferuje to osoba, którą lubią) oraz niedostępność (ludzie szybciej podejmują decyzję, jeśli boją się, że okazja przepadnie, jeśli będą zwlekać). Siódmą zasadą jest wspólnota, według ludzie łatwiej ulegają perswazji ze strony osób, z którymi się identyfikują.
Inne dzieło Cialdiniego, „Tak! 50 sekretów nauki perswazji” z 2008 roku także trafiła na listę bestsellerów „New York Timesa”, podczas gdy „Mała WIELKA zmiana” z roku 2014, napisana wspólnie ze Stevem J. Martinem i Noah Goldsteinem, zdobyła tytuł Książki roku gazety „The Times”. Najnowsza książka autorstwa Cialdiniego, zatytułowana „Pre-swazja”, ujrzała światło dziennie w 2016 roku.
- Sortowanie: Według popularności
- Sortowanie: Według popularności