Na stronie sklepu internetowego merlin.pl są stosowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Prosimy o zapoznanie się z informacjami na ich temat.

  • POMOC
  • REGULAMIN
  • WARUNKI DOSTAWY
  • CZEŚĆ, ZALOGUJ SIĘ
  • ZAREJESTRUJ SIĘ
Merlin.pl - sklep internetowy z książkami, muzyką i filmami Koszyk
Koszyk pusty
Wszystkie kategorie
  • Książki
  • Muzyka
  • Filmy
  • Zabawki
  • Gry
  • Uroda
  • Dom
  • Dziecko
  • Merlin poleca
  • Nowości
  • STREFA CZUCZU
  • STREFA PUCIA
  • Bestsellery
Książki
  • Biografie
  • Dla dzieci
  • Dla młodzieży
  • Kryminał i sensacja
  • Poradniki
  • Romanse
  • Turystyka i podróże
  • Albumy
  • Biznes
  • Encyklopedie, słowniki
  • Fantastyka
  • Historia
  • Literatura obcojęzyczna
  • Literatura faktu
  • Poezja i dramat
  • Sztuka
Książka tygodnia
Muzyka
  • Alternatywna
  • Blues
  • Chillout & Lounge
  • Dziecięca i młodzieżowa
  • Hip hop & rap
  • Jazz
  • Klasyczna
  • Koncerty
  • Metal
  • Pop
  • Rock
  • Teatralna i filmowa
  • Winyle
  • Folk
  • Country
  • Świąteczna
  • Klubowa i taneczna
  • Bilety
Płyta tygodnia
Filmy
  • Romanse
  • Animacja
  • Biograficzne
  • Blu Ray
  • Dla dzieci
  • Dla młodzieży
  • Dokumentalne
  • Dramaty
  • Dystrybutorzy filmowi
  • Fantasy
  • Horrory, thrillery
  • Komedie
  • Muzyczne, musicale
  • Nagrody
  • Obyczajowe
  • Pakiety filmowe
  • Sensacyjne
  • Przygodowe, westerny
  • Science fiction
  • Kryminał i sensacja
  • Seriale
  • Wojenne
Zabawki
  • Kreatywne
  • Figurki
  • Gry
  • Klocki
  • Lalki
  • Pluszaki
  • Pojazdy i kolejki
  • Gadżety
  • Dla najmłodszych
  • Naśladowanie dorosłych
Zabawka tygodnia
Uroda
  • Dla mężczyzn
  • Makijaż
  • Mama i dziecko
  • Pielęgnacja ciała
  • Urządzenia kosmetyczne
  • Pielęgnacja twarzy
  • Pielęgnacja włosów
  • Perfumy dla kobiet
  • Perfumy dla mężczyzn
  • Akcesoria
Kosmetyk tygodnia
Podręczniki
  • Szkoła Podstawowa
  • Klasa 1
  • Klasa 2
  • Klasa 3
  • Klasa 4
  • Klasa 5
  • Klasa 6
  • Klasa 7
  • Klasy 1-3
  • Klasy 4-6
  • Klasy 7-8
  • Klasy 1-6
  • Gimnazjum
  • Klasa 1
  • Klasa 2
  • Klasa 3
  • Klasy 1-3
  • Szkoły ponadgimnazjalne
  • Klasa 1
  • Klasa 2
  • Klasa 3
  • Klasy 1-3
  • Zasadnicza szkoła zawodowa 1
  • Zasadnicza szkoła zawodowa 2
  • Zasadnicza szkoła zawodowa 1-2
  • Edukacja przedszkolna
  • Przedszkole 3-latki
  • Przedszkole 4-latki
  • Przedszkole 5-latki
  • Przedszkole 6-latki
  • Przedszkole 3-6 lat
  • Edukacja wczesnoszkolna
  • Klasa 1
  • Klasa 2
  • Klasa 3
  • Klasy 1-3
Rok w lesie
  • Strona główna
  • »
  • Książki
  • »
  • Biznes, ekonomia
  • »
  • Ekonomia
  • »
  • Innowacyjność I Konkurencyjność Międzynarodowa. Nowe Wyzwania Dla Przedsiębiorstw I Państwa
W magazynie
Merlin Commerce Sp. z o.o Sprzedaż internetowa +48 222 62 62 62 [email protected]
Innowacyjność I Konkurencyjność Międzynarodowa. Nowe Wyzwania Dla Przedsiębiorstw I Państwa - Anna Aneta Janowska, Radosław Malik, Roman Wosiek, Agnieszka Domańska

Innowacyjność I Konkurencyjność Międzynarodowa. Nowe Wyzwania Dla Przedsiębiorstw I Państwa

Agnieszka Domańska , Anna Aneta Janowska , Radosław Malik , Roman Wosiek
0 ocen

Wydawnictwo: SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Kategoria: Ekonomia

Informacja o produkcie

Nr katalogowy:
MR08134691
Okładka:
miękka
Liczba stron:
410
Format:
ISBN:
9788380301658
Bonda

Opis

Opis

Niniejsza publikacja jest kolejną naukową monografią, która poprzez swoją wielowątkowość oraz mnogość poruszanych zagadnień, problemów i stawianych pytań badawczych pokazuje, jak pojemne są pojęcia konkurencyjności i innowacyjności. Chodzi przy tym zarówno o przyjmowany poziom ich analizy, tj. perspektywę mikroekonomiczną odnoszącą się do przedsiębiorstwa (jego zachowań, struktury, obieranej strategii rynkowej, która w sposób naturalny zmierza do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej) czy też makroekonomiczną - ujmującą problematykę zadań polityki gospodarczej kraju i struktur międzynarodowych, jak i ich zakres przestrzenny - od lokalnego i regionalnego (...), poprzez poziom krajowy, problemy międzynarodowych ugrupowań integracyjnych, aż po pryzmat globalny. (...) Poszczególne składające się na książkę artykuły nie tylko wzbogacają istniejącą wiedzę w warstwie informacyjno-opisowej i analitycznej, lecz posiadają także walor aplikacyjny - pozwalają, by wyciągnięte wnioski (...) stały się bezpośrednio podstawą tworzenia nowych programów i aktów prawnych modyfikujących istniejące regulacje.

(fragment zakończenia)

 

Spis treści:

Wstęp

POLITYKA WSPIERANIA INNOWACYJNOŚCI. ROLA WŁADZ PUBLICZNYCH I INSTYTUCJI

Katarzyna Żukrowska

Rozdział 1. National Innovation System - Contents, Role and Features Influencing Its Effectiveness

Introduction

1.1. National Innovation System: Its Definition and Elements

1.2. National Innovation Systems

1.3. NIS and Their Role in Contemporary Conditions

1.4. NIS and Features Influencing Their Effectiveness

Conclusion

Bibliography

 

Kamila Prucia

Rozdział 2. Efektywność finansowania innowacji za pośrednictwem Narodowego Centrum Badań i Rozwoju

Wstęp

2.1. Wyzwania globalnej konkurencji w zakresie polityki innowacyjnej

2.2. Efektywność absorpcji środków przeznaczonych na finansowanie polityki innowacyjnej

2.3. Finansowanie polityki innowacyjnej w Polsce na tle wybranych państw Unii Europejskiej - mierniki

2.4. Efektywność finansowania polityki innowacyjnej za pośrednictwem Narodowego Centrum Badań i Rozwoju

Podsumowanie

Bibliografia

 

Dorota Moroń

Rozdział 3. Rola sektora publicznego w generowaniu, wdrażaniu i stymulowaniu innowacyjności społecznej

Wstęp

3.1. Specyfika innowacji społecznych

3.2. Kim są innowatorzy społeczni?

3.3. Innowatorzy społeczni w sektorze publicznym

3.4. Stymulowanie innowacyjności społecznej - rola Unii Europejskiej

3.5. Wsparcie innowacyjności społecznej przez sektor publiczny w Polsce

Podsumowanie

Bibliografia

 

Teresa Korbutowicz

Rozdział 4. Zmiany polityki pomocy publicznej w Unii Europejskiej

Wstęp

4.1. Zadania polityki pomocy publicznej

4.2. Pomoc objęta wyłączeniem blokowym

4.3. Zmiana sposobu kontrolowania pomocy publicznej

4.4. Stosowanie nowych reguł pomocy

Podsumowanie

Bibliografia

 

Olga Drynia

Rozdział 5. Institutional Support for Entrepreneurship as an Opportunity to Strengthen the Competitiveness of the Polish Economy

Introduction

5.1. Entrepreneurship and Competitiveness from the Theoretical Perspective

5.2. The Competitiveness of the Polish Economy According to International Rankings

5.3. Institutions Supporting Entrepreneurship in Poland

5.4. Support for the Development of Entrepreneurship Provided by Polish Universities - Elements of Academic Entrepreneurship

Conclusions

Bibliography

 

Bogusława Drelich-Skulska, Sebastian Bobowski, Anna H. Jankowiak, Szymon Mazurek

Rozdział 6. Rola rządu Japonii w innowacyjnej polityce klastrowej w XXI wieku

Wstęp

6.1. Kontekst historyczny polityki klastrowej w Japonii

6.2. Rola programów klastrowych w polityce innowacyjnej kraju

6.3. Polityka przemysłowa a tworzenie klastrów w Japonii

6.3.1. Japoński model uprzemysłowienia

6.3.2. Dystrykty przemysłowe

6.3.3. Rola rządu japońskiego

6.4. Klastry Wiedzy MEXT

6.4.1. Program Innowacyjny Klaster Regionalny

6.5. Klastry Przemysłowe METI

6.6. Case Study: Klaster Krzemowy Regionu Kiusiu

6.7. Koordynacja i zarządzanie inicjatywami klastrowymi MEXT i METI - analiza porównawcza

Podsumowanie

Bibliografia

 

PRZEDSIĘBIORSTWA I BRANŻE - WDRAŻANIE WZORCÓW INNOWACYJNOŚCI

I KONKURENCYJNOŚCI W PRAKTYCE GOSPODARCZEJ

Anna Zorska

Rozdział 7. Umiędzynarodowienie prac B+R w korporacjach transnarodowych oraz wpływ tego procesu na innowacyjność w krajach goszczących

Wstęp

7.1. Umiędzynarodowienie działalności B+R w korporacjach transnarodowych: pojęcie i charakterystyka procesu

7.2. Rozwój zagranicznych jednostek badawczych KTN oraz ich lokalnych powiązań i oddziaływań w krajach goszczących

7.3. Wpływ internacjonalizacji korporacyjnych prac B+R na innowacyjność w krajach goszczących

Podsumowanie

Bibliografia

 

Małgorzata Wachowska

Rozdział 8. Zdolność do absorpcji zagranicznego know-how a innowacyjność przedsiębiorstw. Doświadczenia Polski

Wstęp

8.1. Dokumentacja patentowa w analizie dyfuzji wiedzy

8.2. Zagraniczne źródła wiedzy w procesie wynalazczym przedsiębiorstw ulokowanych w Polsce. Wyniki badań autorskich

8.2. Szybkość pozyskiwania wiedzy pochodzenia zagranicznego przez przedsiębiorstwa ulokowane w Polsce. Wyniki badań autorskich

8.4. Wielkość i szybkość pozyskiwania wiedzy zagranicznej przez przedsiębiorstwa zlokalizowane w Polsce - znaczenie z perspektywy innowacyjności

Podsumowanie

Bibliografia

 

Hanna Mizgajska, Łukasz Wściubiak

Rozdział 9. Uwarunkowania aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw eksportujących: wyniki badań oraz studia przypadków firm średniej wielkości z Wielkopolski

Wstęp

9.1. Badany problem w świetle literatury przedmiotu

9.2. Metodyka badań

9.3. Charakterystyka badanych firm

9.4. Wpływ badanych czynników na aktywność innowacyjną przedsiębiorstw - wyniki badań

9.5. Analiza przypadków wybranych firm

Podsumowanie

Bibliografia

 

Helena Bulińska-Stangrecka

Rozdział 10. Innowacyjne praktyki zarządzania pracownikami w e-kulturze na przykładzie polskich przedsiębiorstw z branży IT

Wstęp

10.1. Konceptualizacja badań

10.2. Analiza wywiadów jakościowych dotycząca praktyk zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze

10.2.1. Administracja personalna

10.2.2. Rekrutacja i selekcja

10.2.3. Szkolenia i rozwój

10.2.4. Motywowanie i ocena pracownicza

Podsumowanie

Bibliografia

 

Andrzej Olak

Rozdział 11. Innowacyjność i konkurencyjność jako cechy organizacji zwinnej

Wstęp

11.1. Definicje zwinności organizacji w literaturze przedmiotu

11.2. Atrybuty zwinnego przedsiębiorstwa

11.3. Innowacyjność w zwinnym przedsiębiorstwie

11.4. Kształtowanie konkurencyjności poprzez zwinność

11.5. Konkurencyjność i innowacyjność w świetle badań empirycznych

Podsumowanie

Bibliografia

 

Tomasz Haiduk

Rozdział 12. Smart Industry Polska 2016 - czy jesteśmy przygotowani na czwartą rewolucję przemysłową?

Wstęp

12.1. Koncepcja twórczej destrukcji J.?A. Schumpetera a bariery występujące w funkcjonowaniu polskich przedsiębiorstw u progu czwartej rewolucji przemysłowej

12.2. Industry 4.0

12.3. Smart Industry

12.4. Ocena konkurencyjności gospodarki polskiej na podstawie raportu The Global Competitiveness Report 2016-2017 (World Economic Forum)

12.4.1. Charakterystyka obszaru 12 - innowacyjność

12.4.2. Charakterystyka obszaru 11 - złożoność biznesu (business sophistication)

12.4.3. Wnioski uzyskane na podstawie danych Globalnego Raportu Konkurencyjności

12.5. Ocena stanu polskiego przemysłu na podstawie raportu Smart Industry Polska 2016 (Millward Brown)

12.5.1. Ocena aktualnego stanu polskiego przemysłu

12.5.2. Koncepcja optymalizacji produkcji Smart Industry

12.5.3. Skala i perspektywy w zakresie automatyzacji produkcji

12.5.4. Innowacyjność przedsiębiorstw

12.5.5. Ocena parku maszynowego

12.5.6. Standardy bezpieczeństwa stosowane w przedsiębiorstwie

12.5.7. Wnioski z raportu Smart Industry Polska 2016

Podsumowanie

Bibliografia

 

Elżbieta Szymańska

Rozdział 13. Badanie innowacyjności turystyki zdrowotnej

Wstęp

13.1. Przegląd literatury

13.1.1. Badanie innowacji wdrożonych w sektorze usług

13.1.2. Rozwój segmentu turystyki zdrowotnej

13.1.3. Opracowania naukowe dotyczące innowacyjności turystyki zdrowotnej

13.2. Metodyka i procedura badawcza

13.3. Wyniki badań

13.4. Model oceny innowacyjności podmiotów świadczących usługi w zakresie turystyki zdrowotnej

Podsumowanie

Bibliografia

 

REGIONALNE I GLOBALNE SYSTEMY WSPIERANIA INNOWACYJNOŚCI I KONKURENCYJNOŚCI

Jarosław Sarul

Rozdział 14. Finansowanie innowacyjności ze środków budżetu ogólnego Unii Europejskiej w państwach członkowskich a wyzwania globalizacji

Wstęp

14.1. Procesy globalizacyjne i innowacyjność

14.1.1. Potrzeba weryfikacji założeń polityki innowacyjnej

14.1.2. Utworzenie euroatlantyckiej strefy wolnego handlu - konieczność integracji regulacyjnej

14.2. Finansowanie innowacyjności ze środków budżetu ogólnego UE

14.2.1. Doświadczenia związane z finansowaniem innowacji ze środków polityki strukturalnej

14.2.2. Nakłady na innowacyjność osiągane ze środków na badania i rozwój

14.2.3. Wykorzystanie środków UE w zakresie wspierania innowacyjności

14.3. Podejście

Recenzje (0)

0
0
0
0
0
Średnia ocena: 0


Wczytuję komentarze...
Opinie klientów na temat produktu
Tylko
opinie
Wszystkie opinie
Wybierz sortowanie
  • Wybierz sortowanie
  • Od najstarszych
  • Od najnowszych
  • Wg opinii rosnąco
  • Wg opinii malejąco

Dostawa

Aktualna cena: 49,83 zł
69,00 zł Oszczędzasz: 19,17 zł

Produkt dostępny

Dostępne od ręki

OPCJE WYSYŁKI:
... lub dostawa do Ciebie.
  • Kurier Pocztex 10,99 zł Czas dostawy: 48h
  • Kurier FedEx 12,99 zł Czas dostawy: 24h
  • Kurier Inpost 12,99 zł Czas dostawy: 24-48h
Odbiór w punkcie ...
  • Paczka w Ruchu
  • zamówienie powyżej 159,00 zł 0,00 zł
  • zamówienie do 159,00 zł 5,99 zł Czas dostawy do kiosku Ruchu: 48h
  • Poczta Polska 9,99 zł Czas dostawy do oddziału Poczty Polskiej: 48h
  • InPost Paczkomaty 24/7 10,99 zł Przewidywany czas dostawy: 1 dzień roboczy
Agnieszka Domańska , Anna Aneta Janowska , Radosław Malik , Roman Wosiek
  • Lokalizacja W Offshoringu Usług
    Pokaż w pełnym wymiarze
    Radosław Malik

    Lokalizacja W Offshoringu Usług

    Ekonomia
    • Więcej informacji
    -18%56,66 zł69,00 zł
  • MATEMATYKA MATURA TRENING PRZED EGZAMINEM
    Pokaż w pełnym wymiarze
    Roman Wosiek

    MATEMATYKA MATURA TRENING PRZED EGZAMINEM

    Lektury
    • Więcej informacji
    -37%18,90 zł29,95 zł
Biznes, ekonomia Więcej »
  • Pięć dysfunkcji pracy zespołowej
    Pokaż w pełnym wymiarze
    bestseller
    Patrick Lencioni

    Pięć dysfunkcji pracy zespołowej

    Zarządzanie
    • Więcej informacji
    -42%23,50 zł39,90 zł
  • Metody badawcze w naukach o zarządzaniu i jakości
    Pokaż w pełnym wymiarze
    nowość
    Marek Szarucki

    Metody badawcze w naukach o zarządzaniu i jakości

    Zarządzanie
    • Więcej informacji
    -33%33,93 zł49,90 zł
  • Matematyka dla menedżerów wyd. 2
    Pokaż w pełnym wymiarze
    nowość
    Michael C. Thomsett

    Matematyka dla menedżerów wyd. 2

    Zarządzanie
    • Więcej informacji
    -30%48,37 zł69,00 zł
  • Zasady strategii. Pięć ponadczasowych lekcji. Bill Gates, Andy Grove i Steve Jobs.
    Pokaż w pełnym wymiarze
    nowość
    David Yoffie, Michael Cusumano

    Zasady strategii. Pięć ponadczasowych lekcji. Bill Gates, Andy Grove i Steve Jobs.

    Zarządzanie
    • Więcej informacji
    -18%31,72 zł38,63 zł
  • Przedsiębiorczość. Jak założyć i rozwijać własną firmę
    Pokaż w pełnym wymiarze
    nowość
    Brian Tracy

    Przedsiębiorczość. Jak założyć i rozwijać własną firmę

    Zarządzanie
    • Więcej informacji
    -30%31,49 zł44,90 zł
  • Crowdfunding korporacyjny
    Pokaż w pełnym wymiarze
    nowość
    Dariusz Tadeusz Dziuba

    Crowdfunding korporacyjny

    Finanse i bankowość
    • Więcej informacji
    -17%32,72 zł39,00 zł
  • Nieodkryci przywódcy współczesnej etyki biznesu
    Pokaż w pełnym wymiarze
    nowość
    Robert Sroka

    Nieodkryci przywódcy współczesnej etyki biznesu

    Zarządzanie
    • Więcej informacji
    -37%47,36 zł74,90 zł
  • Jak bez wysiłku i pieniędzy zarabiać na nieruchomościach
    Pokaż w pełnym wymiarze
    nowość
    Leszek Markiewicz

    Jak bez wysiłku i pieniędzy zarabiać na nieruchomościach

    Biznes i e-biznes
    • Więcej informacji
    -35%18,95 zł29,00 zł
  • Prywatyzacja emerytur
    Pokaż w pełnym wymiarze
    nowość
    Leokadia Oręziak

    Prywatyzacja emerytur

    Finanse i bankowość
    • Więcej informacji
    -15%42,09 zł49,00 zł
  • Audyt. Zbiór zadań do rewizji finansowej
    Pokaż w pełnym wymiarze
    nowość
    Piotr Staszkiewicz

    Audyt. Zbiór zadań do rewizji finansowej

    Finanse i bankowość
    • Więcej informacji
    -15%59,26 zł69,00 zł

Ważne informacje

  • O firmie
  • Dla prasy
  • Kariera
  • Polityka prywatności
  • Regulamin sklepu
  • Zwroty i reklamacje
  • Warunki dostawy
  • Formy płatności
  • Kody rabatowe
  • Bony towarowe
  • Dostępność produktów
  • Składanie zamówień
  • Regulaminy promocji
  • FAQ – najczęściej zadawane pytania
  • Oferta dla szkół, instytucji oraz firm

Biuro Obsługi Klienta

Jesteśmy do Twojej dyspozycji
od poniedziałku do piątku od 9:00 do 17:00.

e-mail: [email protected]
tel: +48 222 62 62 62

  • Facebook
  • Instagram
Copyright © 2021 Merlin Commerce Sp. z o.o. - All Rights Reserved
0
Schowek
Przejrzyj schowek
Dostarczenie...