Na stronie sklepu internetowego merlin.pl są stosowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Prosimy o zapoznanie się z informacjami na ich temat.

  • POMOC
  • REGULAMIN
  • WARUNKI DOSTAWY
  • CZEŚĆ, ZALOGUJ SIĘ
  • ZAREJESTRUJ SIĘ
Merlin.pl - sklep internetowy z książkami, muzyką i filmami Koszyk
Koszyk pusty
Wszystkie kategorie
  • Książki
  • Muzyka
  • Filmy
  • Zabawki
  • Gry
  • Uroda
  • Dom
  • Dziecko
  • STREFA PUCIA
  • Nowości
  • Bestsellery
Książki
  • Biografie
  • Dla dzieci
  • Dla młodzieży
  • Kryminał i sensacja
  • Poradniki
  • Romanse
  • Turystyka i podróże
  • Albumy
  • Biznes
  • Encyklopedie, słowniki
  • Fantastyka
  • Historia
  • Literatura obcojęzyczna
  • Literatura faktu
  • Poezja i dramat
  • Sztuka
Książka tygodnia
Muzyka
  • Alternatywna
  • Blues
  • Chillout & Lounge
  • Dziecięca i młodzieżowa
  • Hip hop & rap
  • Jazz
  • Klasyczna
  • Koncerty
  • Metal
  • Pop
  • Rock
  • Teatralna i filmowa
  • Winyle
  • Folk
  • Country
  • Świąteczna
  • Klubowa i taneczna
  • Bilety
Płyta tygodnia
Filmy
  • Romanse
  • Animacja
  • Biograficzne
  • Blu Ray
  • Dla dzieci
  • Dla młodzieży
  • Dokumentalne
  • Dramaty
  • Dystrybutorzy filmowi
  • Fantasy
  • Horrory, thrillery
  • Komedie
  • Muzyczne, musicale
  • Nagrody
  • Obyczajowe
  • Pakiety filmowe
  • Sensacyjne
  • Przygodowe, westerny
  • Science fiction
  • Kryminał i sensacja
  • Seriale
  • Wojenne
Zabawki
  • Kreatywne
  • Figurki
  • Gry
  • Klocki
  • Lalki
  • Pluszaki
  • Pojazdy i kolejki
  • Gadżety
  • Dla najmłodszych
  • Naśladowanie dorosłych
Zabawka tygodnia
Uroda
  • Dla mężczyzn
  • Makijaż
  • Mama i dziecko
  • Pielęgnacja ciała
  • Urządzenia kosmetyczne
  • Pielęgnacja twarzy
  • Pielęgnacja włosów
  • Perfumy dla kobiet
  • Perfumy dla mężczyzn
  • Akcesoria
Kosmetyk tygodnia
Podręczniki
  • Szkoła Podstawowa
  • Klasa 1
  • Klasa 2
  • Klasa 3
  • Klasa 4
  • Klasa 5
  • Klasa 6
  • Klasa 7
  • Klasy 1-3
  • Klasy 4-6
  • Klasy 7-8
  • Klasy 1-6
  • Gimnazjum
  • Klasa 1
  • Klasa 2
  • Klasa 3
  • Klasy 1-3
  • Szkoły ponadgimnazjalne
  • Klasa 1
  • Klasa 2
  • Klasa 3
  • Klasy 1-3
  • Zasadnicza szkoła zawodowa 1
  • Zasadnicza szkoła zawodowa 2
  • Zasadnicza szkoła zawodowa 1-2
  • Edukacja przedszkolna
  • Przedszkole 3-latki
  • Przedszkole 4-latki
  • Przedszkole 5-latki
  • Przedszkole 6-latki
  • Przedszkole 3-6 lat
  • Edukacja wczesnoszkolna
  • Klasa 1
  • Klasa 2
  • Klasa 3
  • Klasy 1-3
Some text
  • Strona główna
  • »
  • Książki
  • »
  • Biznes, ekonomia
  • »
  • Ekonomia
  • »
  • Konwergencja Dochodowa Typu Beta W Ujęciu Teoretycznym I Empirycznym
W magazynie
Merlin Commerce Sp. z o.o Sprzedaż internetowa +48 222 62 62 62 [email protected]
Konwergencja Dochodowa Typu Beta W Ujęciu Teoretycznym I Empirycznym - Mariusz Próchniak, Bartosz Witkowski

Konwergencja Dochodowa Typu Beta W Ujęciu Teoretycznym I Empirycznym

Mariusz Próchniak , Bartosz Witkowski
0 ocen

Wydawnictwo: SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Kategoria: Ekonomia

Informacja o produkcie

Nr katalogowy:
MR08183358
Okładka:
miękka
Liczba stron:
184
Format:
ISBN:
9788380300705
Czas tajemnic

Opis

Analiza zjawiska konwergencji w ciągu ostatnich 30 lat została znacznie rozwinięta pod względem teoretycznym i empirycznym. W literaturze można dziś spotkać wiele różnych rodzajów konwergencji - zarówno jeśli chodzi o zbieżność poziomu dochodów, jak i inne typy zbieżności (np. w postaci konwergencji nominalnej). Niniejsza publikacjapoświęcona jest analizie konwergencji dochodowej, a ściślej rzecz biorąc - jednemu z jej typów: tzw. konwergencji beta (?). Ten rodzaj konwergencji jest najczęściej spotykany w literaturze, najsilniej umocowany pod względem modelu teoretycznego oraz pod pewnymi względami najbardziej konkluzywny: określenie tempa konwergencji typu ? pozwala nie tylko na potwierdzenie samego faktu występowania zbieżności, ale także na próbę sformułowania prognozy odnośnie tempa wyrównywania się poziomu rozwoju w założonym horyzoncie czasowym. Głównym celem książki jest więc zapoznanie Czytelnika z aspektami teoretycznymi, a przede wszystkim z empirycznymi metodami i wynikami badań w zakresie konwergencji ?, w szczególności wśród grupy krajów Unii Europejskiej.

Dwa początkowe rozdziały mają charakter teoretyczny. W pierwszym z nich przedstawiono podstawowe definicje, a także krótko omówiono klasyfikację typów konwergencji. W dalszej części rozdziału opisany został model Solowa w wersji podstawowej oraz w wersjach rozszerzonych, co pozwoliło uzasadnić wynikającą stąd zbieżność typu ?. Z kolei w rozdziale drugim omówiono problem konwergencji w kontekście innych modeli wzrostu gospodarczego: Ramseya, Diamonda, Romera i Lucasa.

Pierwsze prace empiryczne poświęcone konwergencji ? powstawały w oparciu o dane przekrojowe - z reguły dotyczące dobranej według pewnego klucza grupy krajów. Badania tego typu prowadzi się, naturalnie, do dziśi jest im poświęcony rozdział trzeci. Jednocześnie trzeba jednak zauważyć, że w szczególności w przypadku ograniczenia rozważanej populacji do zaledwie pewnej grupy krajów, np. krajów Unii Europejskiej,liczebność próby znacząco utrudnia wiarygodne wnioskowanie w oparciu o oszacowane modele ekonometryczne. Dotyczy to, rzecz jasna, modelowania wogóle - nie tylko w odniesieniu do zjawiska konwergencji - i stało się jedną z głównych przyczyn popularności modeli opartych na danych panelowych, w których uwzględnienie wymiaru czasu automatycznie powodujezwiększenie liczby dostępnych obserwacji. Mnogość możliwych rozwiązań ekonometrycznych, a także obecnych w literaturze badań empirycznych sprawia, że poświęcony modelowi opartemu na danych panelowych rozdział czwarty pozostaje najbardziej obszernym w niniejszej publikacji.

W zdecydowanej większości badań opartych na danych przekrojowych o charakterze mikroekonomicznym przyjmuje się założenie o swoistym braku związków między rozpatrywanymi jednostkami. Założenie to nieco częściej uchylane jest w przypadku analiz makroekonomicznych. Tymczasem już w latach 70. ubiegłego wieku Cliff i Ord, opierając się na pierwszym prawie geografii Toblera, zaproponowali model uwzględniający związki przestrzenne. Prawdopodobnie głównie ze względu na trudności obliczeniowe dopiero po wielu latach modele przestrzenne zaczęły zyskiwać popularność - kwestię ich wykorzystania w modelowaniu konwergencji przedstawia rozdział piąty.

Ostatni z rozdziałów, rozdział szósty, poświęcony jest wykorzystaniu metod bayesowskiego uśredniania oszacowań do modelowania zbieżności poziomu dochodów. O ile nie ulega wątpliwości, że przy analizach wzrostugospodarczego należy wziąć pod uwagę podstawowe popytowe i podażowe czynniki wpływające na dynamikę produkcji, o tyle dokładna lista zmiennych pozostaje kwestią otwartą. Dobór ostatecznego zbioru regresorów do modelu spośród wstępnie rozpatrywanych zmiennych objaśniających (gdzie naturalnym ograniczeniem staje się dostępność danych) jest w dużej mierze subiektywny, a - jak wskazują wyniki zgromadzone w literaturze - ma jednocześnie znaczny wpływ na kształt ostatecznych wniosków. Zastosowanie bayesowskiego uśredniania oszacowań pozwala na zmniejszenie wpływu tego stopnia subiektywizmu na otrzymywanewyniki, prowadząc tym samym do większej obiektywizacji badań.

Mimo że głównym celem publikacji jest prezentacja zgromadzonych w literaturze wyników i omówienie ważnych metod ich otrzymywania, wszystkie techniki zilustrowane zostały wynikami empirycznymi, uzyskanymi dla kilku wyróżnionych grup krajów. Komplet wyników przedstawiono dla grupy krajów Unii Europejskiej, dodatkowo wybrane wyniki dotyczą natomiast członków OECD, krajów postsocjalistycznych, państw Afryki, Azji i Ameryki Łacińskiej, a także grupy wszystkich krajów świata (z ograniczeniem dostępności danych).

Niniejsza praca nie powstałaby bez pomocy i czynnego udziału wielu osób, wobec których autorzy chcieliby wyrazić wdzięczność. Ich lista mogłaby być bardzo długa, wymogi wydawnicze każą jednak ograniczyć się do tych osób, którym piszący bez wątpienia zawdzięczają najwięcej. Stąd chęć skierowania szczególnych podziękowań do Pani Profesor Marii Podgórskiej i Pana Profesora Ryszarda Rapackiego ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie - naszych nauczycieli, a jednocześnie osób, które bez wątpienia wywarły największy wpływ na prowadzone przez nas badania naukowe, realizowane kierunki zainteresowań i szanse pogłębiania umiejętności. To w dużej mierze dzięki ich pomocy i opiece na różnych etapach naszej pracy naukowej możemy kontynuować badania i pracować nad kolejnymi publikacjami, do których zalicza się także ta książka.

 Spis treści

Wstęp

 

Rozdział 1. Konwergencja dochodowa w ujęciu teoretycznym. Wnioski z modeli Solowa

1.1. Rodzaje konwergencji

1.2. Model Solowa

1.3. Model Solowa z kapitałem ludzkim (model Mankiwa-Romera-Weila)

1.4. Model Solowa z wieloma czynnikami produkcji

 

Rozdział 2. Konwergencja dochodowa w świetle wybranych innych modeli wzrostu gospodarczego

2.1. Wprowadzenie

2.2. Model Ramseya

2.3. Model Diamonda

2.4. Model learning-by-doing Romera

2.5. Model Lucasa

 

Rozdział 3. Konwergencja dochodowa na podstawie danych przekrojowych

3.1. Dowody empiryczne

3.2. Metoda badania

3.3. Dane

3.4. Wyniki oszacowań

 

Rozdział 4. Konwergencja na podstawie danych panelowych: modele nieliniowe i stabilność procesu konwergencji w czasie ze szczególnym uwzględnieniem państw UE

4.1. Przegląd piśmiennictwa

4.2. Metoda badania

4.3. Dane

4.4. Wyniki analizy

 

Rozdział 5. Wykorzystanie modeli przestrzennych do analizy konwergencji

5.1. Metoda analizy i przegląd literatury

5.2. Wyniki empiryczne

 

Rozdział 6. Analiza konwergencji z wykorzystaniem bayesowskiego uśredniania oszacowań

6.1. Metoda analizy i przegląd literatury

6.2. Wyniki empiryczne

Zakończenie

Bibliografia

Recenzje (0)

0
0
0
0
0
Średnia ocena: 0


Wczytuję komentarze...
Opinie klientów na temat produktu
Tylko
opinie
Wszystkie opinie
Wybierz sortowanie
  • Wybierz sortowanie
  • Od najstarszych
  • Od najnowszych
  • Wg opinii rosnąco
  • Wg opinii malejąco

Dostawa

Aktualna cena: 23,07 zł
33,00 zł Oszczędzasz: 9,93 zł

Produkt dostępny

Dostępne od ręki

OPCJE WYSYŁKI:
... lub dostawa do Ciebie.
  • Kurier Pocztex 12,99 zł Czas dostawy: 48h
  • Kurier FedEx 12,99 zł Czas dostawy: 24h
  • Kurier Inpost 10,99 zł Czas dostawy: 24-48h
Odbiór w punkcie ...
  • Paczka w Ruchu
  • zamówienie powyżej 159,00 zł 0,00 zł
  • zamówienie do 159,00 zł 4,99 zł Czas dostawy do kiosku Ruchu: 48h
  • Poczta Polska 10,99 zł Czas dostawy do oddziału Poczty Polskiej: 48h
  • InPost Paczkomaty 24/7 8,99 zł Przewidywany czas dostawy: 1 dzień roboczy
Biznes, ekonomia Więcej »
  • Prokrustowe łoże. Aforyzmy filozoficzne oraz praktyczne
    Pokaż w pełnym wymiarze
    nowość
    NASSIM NICHOLAS TALEB

    Prokrustowe łoże. Aforyzmy filozoficzne oraz praktyczne

    Ekonomia
    • Więcej informacji
    -38%21,82 zł35,00 zł
  • Bezonomika. Jak Amazon zmienia nasze życie i czego uczą się od niego najlepsze firmy na świecie
    Pokaż w pełnym wymiarze
    nowość
    Brian Dumaine

    Bezonomika. Jak Amazon zmienia nasze życie i czego uczą się od niego najlepsze firmy na świecie

    Zarządzanie
    • Więcej informacji
    -39%33,81 zł54,90 zł
  • LEarNS. Stwórz efektywny system uczenia się w miejscu pracy
    Pokaż w pełnym wymiarze
    nowość
    MT Biznes

    LEarNS. Stwórz efektywny system uczenia się w miejscu pracy

    Zarządzanie
    • Więcej informacji
    -0%74,01 zł
  • Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony wyd. 2
    Pokaż w pełnym wymiarze
    nowość
    Kubera Grzegorz

    Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony wyd. 2

    Zarządzanie
    • Więcej informacji
    -37%30,93 zł49,00 zł
  • Scaling Up. Dlaczego niektóre firmy odnoszą sukces, a inne nie?
    Pokaż w pełnym wymiarze
    nowość
    VERNE HARNISH

    Scaling Up. Dlaczego niektóre firmy odnoszą sukces, a inne nie?

    Biznes i e-biznes
    • Więcej informacji
    -15%76,44 zł89,00 zł
  • Przekształcanie pracy. Perspektywa pracownika i organizacji
    Pokaż w pełnym wymiarze
    nowość
    Agnieszka Wojtczuk-Turek

    Przekształcanie pracy. Perspektywa pracownika i organizacji

    Zarządzanie
    • Więcej informacji
    -15%59,26 zł69,00 zł
  • Kultura ryzyka w przedsiębiorstwach rodzinnych
    Pokaż w pełnym wymiarze
    nowość
    Joanna Sadkowska

    Kultura ryzyka w przedsiębiorstwach rodzinnych

    Zarządzanie
    • Więcej informacji
    -16%59,26 zł70,52 zł
  • Modelowanie organizacji dynamicznej
    Pokaż w pełnym wymiarze
    nowość
    Marek Brzeziński

    Modelowanie organizacji dynamicznej

    Zarządzanie
    • Więcej informacji
    -16%34,35 zł40,88 zł
  • System zadłużania
    Pokaż w pełnym wymiarze
    nowość
    Eric Toussaint

    System zadłużania

    Ekonomia
    • Więcej informacji
    -26%22,24 zł30,00 zł
  • Sztuka prowadzenia polskiej polityki pieniężnej w realiach XXI wieku
    Pokaż w pełnym wymiarze
    przedsprzedaż
    ERYK ŁON

    Sztuka prowadzenia polskiej polityki pieniężnej w realiach XXI wieku

    Zarządzanie
    • Więcej informacji
    -0%38,01 zł

O nas

merlin.pl to jeden z najstarszych, największych i najbardziej rozpoznawalnych sklepów internetowych w Polsce - jego historia sięga 1999 roku.

Na przestrzeni niemal 2 dekad obecności na rynku, merlin.pl zdobył zaufanie blisko 4 milionów klientów, co miesiąc wysyłając do nich setki tysięcy książek, filmów i płyt.
Satysfakcja klientów jest dla nas najważniejsza, dlatego, zgodnie z Waszymi preferencjami, stale rozbudowujemy ofertę, a także wzbogacamy ją o kolejne, atrakcyjne kategorie produktowe.
Wierzymy, że dzięki doświadczeniu, pasji i zaangażowaniu naszego zespołu, merlin.pl stanie się Waszym ulubionym miejscem zakupów w internecie - inspirującym, opiniotwórczym i zawsze pełnym pomysłów.

Ważne informacje

  • O firmie
  • Dla prasy
  • Kariera
  • Polityka prywatności
  • Regulamin sklepu
  • Zwroty i reklamacje
  • Warunki dostawy
  • Formy płatności
  • Kody rabatowe
  • Bony towarowe
  • Dostępność produktów
  • Składanie zamówień
  • Regulaminy promocji
  • FAQ – najczęściej zadawane pytania
  • Oferta dla szkół, instytucji oraz firm

Biuro Obsługi Klienta

Jesteśmy do Twojej dyspozycji
od poniedziałku do piątku od 9:00 do 17:00.

e-mail: [email protected]
tel: +48 222 62 62 62

Opineo CreditAgricoli Galeria Rabatów - Bank Pekao
  • Facebook
  • Instagram
Copyright © 2021 Merlin Commerce Sp. z o.o. - All Rights Reserved
0
Schowek
Przejrzyj schowek
Dostarczenie...