- Strona główna
- »
- Książki
- »
- Biznes, ekonomia
- »
- Polityka gospodarcza
- »
- Międzynarodowa współpraca gospodarcza w warunkach kryzysu
Międzynarodowa współpraca gospodarcza w warunkach kryzysu
Wydawnictwo: Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne
Kategoria: Polityka gospodarcza
Informacja o produkcie
- Nr katalogowy:
- MR03498916
- Okładka:
- miękka
- Data Premiery:
- 2013-01-01
- Język:
- polski
- Liczba stron:
- 216
- Format:
- druk
- ISBN:
- 9788320820584
- EAN:
- 9788320820584
Opis
Książka zawiera analizę wpływu ostatniego kryzysu na sytuację ekonomiczną i współpracę gospodarczą na świecie, w różnych grupach państw i wybranych państwach. Autorki zwracają szczególną uwagę na globalny charakter kryzysu oraz silniejszy spadek wartości światowego handlu niż produkcji. Badają zmiany, jakie zaszły w czasie kryzysu oraz przed jego rozpoczęciem w światowej produkcji, handlu dobrami i usługami oraz BIZ. Dokonują dezagregacji gospodarki światowej na gospodarki państw o różnym poziomie rozwoju i odmiennej specjalizacji eksportowej oraz należące do różnych ugrupowań integracyjnych i badają, jak kryzys wpływa na każdą grupę. Dokonują też analizy rzeczowej struktury handlu światowego i jego zmian w czasie kryzysu. Dużo miejsca poświęcają handlowi dobrami finalnymi i pośrednimi oraz produktami o różnym zaawansowaniu technicznym, a także wymianie wewnątrzgałęziowej. Przeprowadzają empiryczną analizę czynników decydujących o intensywności handlu (w tym kryzysu gospodarczego oraz udziału w zinstytucjonalizowanej integracji gospodarczej), wykorzystując modele grawitacji. Książka jest przeznaczona dla ekonomistów i politologów oraz specjalistów od stosunków międzynarodowych, a także studentów kierunków ekonomicznych i interdyscyplinarnych nastawionych na problematykę międzynarodową. Po tę książkę powinni sięgnąć również analitycy zatrudnieni w firmach będących eksporterami, importerami oraz uczestnikami rynków finansowych. Przedstawione wnioski oraz dane statystyczne mogą też zainteresować polityków i dziennikarzy zajmujących się zagadnieniami ekonomicznymi.
Opinie klientów na temat produktu