- Strona główna
- »
- Książki
- »
- Literatura piękna polska
- »
- Muzułmańska kultura konsumpcyjna
Muzułmańska kultura konsumpcyjna
Wydawnictwo: Akademickie DIALOG
Kategoria: Literatura piękna polska
Informacja o produkcie
- Nr katalogowy:
- MR03074314
- Okładka:
- miękka
- Data Premiery:
- 2011-07-26
- Język:
- polski
- Liczba stron:
- 510
- Format:
- druk
- ISBN:
- 9788361203667
Opis
Muzułmanie są często postrzegani przez Zachód jako obca, całkowicie odrębna społeczność. Tymczasem pod wpływem globalnych trendów przyswajają i przetwarzają zachodnie wzorce kulturowe, zachowując jednak własną specyfikę i nie wyrzekając się ani swojej religii, ani obyczajów. W ostatnim dziesięcioleciu obserwujemy szybki rozwój muzułmańskiej kultury konsumpcyjnej, spowodowany migracją i obecnością na Zachodzie coraz większej liczby muzułmanów. Cechą charakterystyczną tej kultury jest z jednej strony malejący wpływ tradycji muzułmańskiej, z drugiej jednak sprzeciw wobec negatywnego wizerunku islamu w opinii publicznej społeczeństw zachodnich. Książka przedstawia rozwój i funkcjonowanie muzułmańskiej kultury konsumpcyjnej na Zachodzie z odniesieniami do państw muzułmańskich. Zawiera omówienie produktów kultury masowej, które czerpiąc z konsumpcyjnych wzorów Zachodu zachowują jednak muzułmański charakter. Omówiono między innymi: modę (w tym hidżaby i T-shirty), lalki typu Barbie, napoje orzeźwiające, żywność halal, muzyka (hip-hop, heavy metal i punk rock), programy i gry komputerowe, beletrystykę, ale też bankowość. Dzięki tym produktom muzułmanie, zwłaszcza młodzi, uczestniczą w globalnej kulturze na własnych zasadach i otwarcie wyrażają ważne dla nich wartości religijne, społeczne i polityczne.
Aktualna cena:
41,64
zł
59,00 zł
Oszczędzasz:
17,36
zł
Produkt dostępny
Wysyłamy w 24h
Opinie klientów na temat produktu