Dobro w nauczaniu hr. Tołstoja i F. Nietzschego
Filozofia i kaznodziejstwo
Tytuł oryginalny:
Dobro w uczenii gr. Tołstogo i F. Nitsze. Fiłosofija i propowied'
Wydawnictwo:
UW – Uniwersytet Warszawski
EAN: 8323503524
Okładka: Miękka
Data wydania: 2006
Język: polski
Ilość stron: 156
Wydawnictwo: UW – Uniwersytet Warszawski
26,25 zł
24,67 zł
Oszczędzasz: 5% (1 zł)
Najtańsza wysyłka od: 9,99 zł
Koszt dostawy: |
||
InPost Paczkomaty 24/7 | od 9,99 zł | |
InPost - przesyłka kurierska | od 11,99 zł | |
FedEx - przesyłka kurierska | od 12,99 zł |
książka niedostępna
Opis produktu
Lew Szestow (właśc. Lew Isaakowicz Szwarcman), "urodził się w 1866 roku. W młodości [...] pasjonował się zagadnieniami społecznymi, marksizmem i nadziejami rewolucyjnymi. Jednak pod koniec XIX wieku, [...] w dużej mierze pod wpływem filozofii Kanta, a później zagadnień religijnych, odszedł od marksizmu w kierunku filozofii religii, stając się jedną z wybitnych postaci - rozwijającego się do rewolucji październikowej, a następnie kontynuowanego przede wszystkim na emigracji - tak zwanego Srebrnego Wieku w kulturze rosyjskiej. W roku 1919 Szestow opuścił Rosję Radziecką i osiedlił się w Paryżu, gdzie pisał i wykładał aż do śmierci w 1938 roku".
Dobro w nauczaniu hr. Tołstoja i F. Nietzschego. Filozofia i kaznodziejstwo "należy do najwcześniejszego okresu twórczości Lwa Szestowa. Jest on o tyle specyficzny, że dominują w nim zainteresowania literackie, [...] z pogranicza literatury i filozofii, że swymi bohaterami i ilustracjami swych poglądów czynił Szestow Szekspira, Tołstoja, Nietzschego oraz ich dzieła, choć zarazem odwoływał się do nich w związku z rozważaniami spraw typowo filozoficznych i religijnych [...]".
ze Wstępu Janusza Dobieszewskiego
Dobro w nauczaniu hr. Tołstoja i F. Nietzschego. Filozofia i kaznodziejstwo "należy do najwcześniejszego okresu twórczości Lwa Szestowa. Jest on o tyle specyficzny, że dominują w nim zainteresowania literackie, [...] z pogranicza literatury i filozofii, że swymi bohaterami i ilustracjami swych poglądów czynił Szestow Szekspira, Tołstoja, Nietzschego oraz ich dzieła, choć zarazem odwoływał się do nich w związku z rozważaniami spraw typowo filozoficznych i religijnych [...]".
ze Wstępu Janusza Dobieszewskiego