Prawo i etyka w zawodzie dziennikarza
Prawo i etyka w zawodzie dziennikarza

Prawo i etyka w zawodzie dziennikarza

Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska
EAN: 9788375268676
Okładka: Miękka
Data wydania: 2008
Język: polski
Ilość stron: 182
Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska
38.95
PLN
41,00 zł
38,95 zł
Oszczędzasz: 5% (2 zł)
Najtańsza wysyłka od: 9,99 zł

Koszt dostawy:

InPost Paczkomaty 24/7 od 9,99 zł
InPost - przesyłka kurierska od 11,99 zł
FedEx - przesyłka kurierska od 12,99 zł
książka niedostępna

Opis produktu

Monografia stanowi wyczerpujące opracowanie problematyki prawnych i etycznych ram zawodu dziennikarskiego. Wolność słowa gwarantowana w Konstytucji jest ograniczana przez liczne bariery prawne oraz etyczne. Bariery prawne są wyrazem obowiązującej doktryny prasowej. Bariery etyczne mają natomiast najczęściej charakter samoregulacji przyjmowanych bądź przez samych dziennikarzy w postaci kodeksów obyczajowych, bądź przez środowiska wydawców i nadawców, związki zawodowe oraz stowarzyszenia twórcze. Jedne i drugie wpływają na kondycję zawodu dziennikarza, jego pozycję w instytucjach medialnych i społeczeństwie. W trzech pierwszych rozdziałach omawiane są obowiązki i uprawnienia dziennikarzy oraz zasady ich prawnej odpowiedzialności. Rozdział czwarty poświęcony jest etyce dziennikarskiej. Zwracają uwagę walory naukowe książki, od wielu bowiem lat nie próbowano tak wszechstronnie spojrzeć na zawód dziennikarza. Monografia posiada liczne odesłania do literatury i orzecznictwa. Jej zaletą jest bardzo obszerna bibliografia przedmiotu. Adresaci: Całościowe ujęcie prawnych i etycznych ram polskiego dziennikarstwa ma przede wszystkim walor praktyczny. Książkę należałoby polecić dziennikarzom, redaktorom, wydawcom i nadawcom.

Recenzje

Średnia ocena:
Łącznie oddano głosów:
Data ostatniej:

Twoja ocena:

Twoje imię lub pseudonim:
Podaj swój adres e-mail lub zaloguj się, aby brać udział w konkursach dla najlepszych recenzentów.
Twój adres e-mail:
Przed dodaniem recenzji zapoznaj się z regulaminem.