Informacja
Wszystkie kategorie
Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie

Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku

Kod produktu: 9788322931882
1595 zł 18,00 zł -11%
Produkt niedostępny

Dostawy od 14,99 zł

opis

Agenda-setting to teoria i metoda badawcza stworzona w latach siedemdziesiątych XX w. przez amerykańskich badaczy: prof. M.McCombsa i D.Shawa. Celem badań jest poszukiwanie korelacji zachodzących pomiędzy eksponowanymi przez media masowe wydarzeniami, a postrzeganiem ich jako najważniejsze przez opinię publiczną.

Książka Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych to jedne z pierwszych studiów empirycznych nad komunikowaniem politycznym w Polsce. Autor ukazuje w niej proces agenda-setting z perspektywy określanej przez twórców teorii jako ?masowe przekonanie?. Ten typ badań nie analizuje wpływu mediów na agendę konkretnych jednostek, ale dowodzi możliwości ich oddziaływania na przenoszenie ważności wybranych kwestii eksponowanych w mediach w opinii części społeczeństwa. Analizie poddane zostały relacje medialne z kampanii wyborczych (parlamentarnej i prezydenckiej) 2005 r. Ze względu na specyfikę kalendarza wyborczego obie kampanie odbywały się niemal równolegle. Wpływało to w zasadniczy sposób na ich przebieg, rezultaty i sposób relacjonowania przez dziennikarzy wieczornych audycji informacyjnych trzech największych stacji telewizyjnych w Polsce.
W publikacji zaprezentowano zarówno teoretyczny jak i praktyczny aspekt badań nad agenda-setting.

specyfikacja

Informacje podstawowe
EAN
9788322931882
Okładka
Miękka
Data wydania
2011
Język
polski
Ilość stron
236
Marka
WUW – Uniwersytet Wrocławski
dodano do koszyka
dodaj opinię

opinie

Średnia ocena:
Średnia ocena
0,00
na podstawie ocen
Posiadasz ten produkt? Pomóż innym i dodaj swoją opinię

Copyright 2022 by merlin.pl All right reserved