63,00 zł
59,85 zł
Oszczędzasz: 5% (3 zł)
Najtańsza wysyłka od: 9,99 zł
Koszt dostawy: |
||
InPost Paczkomaty 24/7 | od 9,99 zł | |
InPost - przesyłka kurierska | od 11,99 zł | |
FedEx - przesyłka kurierska | od 12,99 zł |
książka niedostępna
Opis produktu
Wypracowanie trwałej przewagi konkurencyjnej w szybko zmieniającym się otoczeniu wymaga jednoczesnego zarządzania jakością, kosztami i czasem opracowywania nowych produktów. Z punktu widzenia rachunkowości zarządczej nowe warunki funkcjonowania przedsiębiorstw wymuszają przejście od kalkulacji do zarządzania kosztami, w czym ma pomóc rachunek kosztów docelowych. Jest to metoda rachunkowa, która polega na ustaleniu kosztów, jakie trzeba ponieść na wytworzenie nowego produktu w pełni zaspokajającego potrzeby klientów.
W książce uporządkowano i przedstawiono podstawowe metody stosowane w rachunku kosztów docelowych oraz pokazano, że skuteczne wdrożenie tego podejścia wymaga uwzględnienia trzech aspektów:
- kalkulacyjnego, który obejmuje ustalenie ceny i kosztu docelowego,
- technicznego, związanego z wykorzystaniem metod inżynieryjnych do zaprojektowania produktu i procesów produkcyjnych w taki sposób, aby nie przekroczyć kosztu docelowego i spełnić wymagania klientów co do jakości i funkcjonalności produktu,
- kulturowego, uwzględniającego sposób zarządzania, organizację oraz kulturę przedsiębiorstwa stosującego rachunek kosztów docelowych.
Książkę powinni przeczytać wszyscy, którzy chcą wdrożyć w swych firmach rachunek kosztów docelowych, aby poprawić rentowność przedsiębiorstwa i zoptymalizować produkcję. Publikacja jest także wartościowym źródłem informacji dla kadry naukowej i studentów rachunkowości zarządczej, którzy chcą zapoznać się z tym stosunkowo nowym narzędziem strategicznego zarządzania kosztami