Informacja
Wszystkie kategorie
Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie

Synteza strategii

Kod produktu: 9788320817010
6175 zł 65,00 zł -5%
Produkt niedostępny

Dostawy od 9,99 zł

opis

? Czy w myśleniu strategicznym powinno się kłaść nacisk na logiczne rozumowanie, czy raczej na kreatywność? ? Czy strategia powinna być rozmyślnie konstruowana, czy wyłaniać się samorzutnie wraz z rozwojem wydarzeń? ? Czy skuteczna zmiana strategiczna wymaga rewolucyjnego przewrotu, czy ewolucyjnej ciągłości? ? Czy strategia powinna być podporządkowana wymaganiom rynku, czy koncentrować się na najcenniejszych zasobach przedsiębiorstwa? ? Czy jednostki organizacyjne powinny działać niezależnie, by z refleksem reagować na wymagania obsługiwanych rynków, czy współpracować, by wykorzystać efekt synergii? ? Czy przedsiębiorstwa powinny działać w pojedynkę, nastawiając się na rywalizację ze wszystkimi organizacjami, czy zawierać z nimi porozumienia o współpracy? ? Czy przedsiębiorstwa mają wolny wybór w kwestii kształtowania branżowych reguł gry, czy muszą się podporządkować branżowej dynamice? ? Czy przywódcy sprawują kontrolę nad procesami strategicznymi zachodzącymi w organizacji, czy powinni akceptować i podtrzymywać stan twórczego chaosu? ? Czy strategie powinny być coraz bardziej ujednolicone i zintegrowane w skali globalnej, czy powinno się w nich kłaść nacisk na regionalizację? ? Czy podstawowym zadaniem przedsiębiorstwa jest zwiększenie zyskowności dla jego właścicieli, czy też musi się ono wykazywać odpowiedzialnością wobec innych interesariuszy? Specjaliści od zarządzania proponują wiele zupełnie różnych, a czasami wręcz sprzecznych sposobów rozstrzygania tych paradoksów strategicznych. Niejeden menedżer jest w związku z tym zdezorientowany i sceptycznie podchodzi do oferowanych rozwiązań, oczekując aż wyłoni się jeden powszechnie akceptowany standard. Nie ma jednak "jednej słusznej metody" - sztuka polega na właściwym połączeniu elementów poszczególnych podejść. W Syntezie strategii przybliżono najważniejsze zagadnienia sporne związane z powyższymi paradoksami oraz zestawiono dwa skrajne punkty widzenia, dopingując menedżerów do stworzenia własnej syntezy mającej zalety obu przeciwstawnych podejść. Książka jest adresowana do studentów kierunków ekonomicznych wyższych uczelni różnych typów, słuchaczy w szkołach zarządzania, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie

specyfikacja

Informacje podstawowe
EAN
9788320817010
Okładka
Miękka
Data wydania
2007
Język
polski
Ilość stron
394
Marka
PWE - Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
dodano do koszyka
dodaj opinię

opinie

Średnia ocena:
Średnia ocena
0,00
na podstawie ocen
Posiadasz ten produkt? Pomóż innym i dodaj swoją opinię

Copyright 2022 by merlin.pl All right reserved