Synteza strategii
Synteza strategii

Synteza strategii

Tworzenie przewagi konkurencyjnej przez analizowanie paradoksów
Tytuł oryginalny: Strategy Synthesis
EAN: 9788320817010
Okładka: Miękka
Data wydania: 2007
Język: polski
Ilość stron: 394
Wydawnictwo: PWE - Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
61.75
PLN
65,00 zł
61,75 zł
Oszczędzasz: 5% (3 zł)
Najtańsza wysyłka od: 9,99 zł

Koszt dostawy:

InPost Paczkomaty 24/7 od 9,99 zł
InPost - przesyłka kurierska od 11,99 zł
FedEx - przesyłka kurierska od 12,99 zł
książka niedostępna

Opis produktu

? Czy w myśleniu strategicznym powinno się kłaść nacisk na logiczne rozumowanie, czy raczej na kreatywność? ? Czy strategia powinna być rozmyślnie konstruowana, czy wyłaniać się samorzutnie wraz z rozwojem wydarzeń? ? Czy skuteczna zmiana strategiczna wymaga rewolucyjnego przewrotu, czy ewolucyjnej ciągłości? ? Czy strategia powinna być podporządkowana wymaganiom rynku, czy koncentrować się na najcenniejszych zasobach przedsiębiorstwa? ? Czy jednostki organizacyjne powinny działać niezależnie, by z refleksem reagować na wymagania obsługiwanych rynków, czy współpracować, by wykorzystać efekt synergii? ? Czy przedsiębiorstwa powinny działać w pojedynkę, nastawiając się na rywalizację ze wszystkimi organizacjami, czy zawierać z nimi porozumienia o współpracy? ? Czy przedsiębiorstwa mają wolny wybór w kwestii kształtowania branżowych reguł gry, czy muszą się podporządkować branżowej dynamice? ? Czy przywódcy sprawują kontrolę nad procesami strategicznymi zachodzącymi w organizacji, czy powinni akceptować i podtrzymywać stan twórczego chaosu? ? Czy strategie powinny być coraz bardziej ujednolicone i zintegrowane w skali globalnej, czy powinno się w nich kłaść nacisk na regionalizację? ? Czy podstawowym zadaniem przedsiębiorstwa jest zwiększenie zyskowności dla jego właścicieli, czy też musi się ono wykazywać odpowiedzialnością wobec innych interesariuszy? Specjaliści od zarządzania proponują wiele zupełnie różnych, a czasami wręcz sprzecznych sposobów rozstrzygania tych paradoksów strategicznych. Niejeden menedżer jest w związku z tym zdezorientowany i sceptycznie podchodzi do oferowanych rozwiązań, oczekując aż wyłoni się jeden powszechnie akceptowany standard. Nie ma jednak "jednej słusznej metody" - sztuka polega na właściwym połączeniu elementów poszczególnych podejść. W Syntezie strategii przybliżono najważniejsze zagadnienia sporne związane z powyższymi paradoksami oraz zestawiono dwa skrajne punkty widzenia, dopingując menedżerów do stworzenia własnej syntezy mającej zalety obu przeciwstawnych podejść. Książka jest adresowana do studentów kierunków ekonomicznych wyższych uczelni różnych typów, słuchaczy w szkołach zarządzania, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie

Recenzje

Średnia ocena:
Łącznie oddano głosów:
Data ostatniej:

Twoja ocena:

Twoje imię lub pseudonim:
Podaj swój adres e-mail lub zaloguj się, aby brać udział w konkursach dla najlepszych recenzentów.
Twój adres e-mail:
Przed dodaniem recenzji zapoznaj się z regulaminem.