Czas warszawskich jesieni + cd
O muzyce polskiej lat 1945 ?2007
Tytuł oryginalny:
Poznać przeszłość, zrozumieć dziś. Podręcznik do historii. Klasa II liceum i technikum, cz. 1: 1492
Wydawnictwo:
STENTOR
EAN: 9788389315816
Okładka: Miękka ze skrzydełkami
Data wydania: 2007
Język: polski
Ilość stron: 160
Wydawnictwo: STENTOR
33,00 zł
29,13 zł
Oszczędzasz: 12% (4 zł)
Najtańsza wysyłka od: 9,99 zł
Koszt dostawy: |
||
InPost Paczkomaty 24/7 | od 9,99 zł | |
InPost - przesyłka kurierska | od 11,99 zł | |
FedEx - przesyłka kurierska | od 12,99 zł |
książka niedostępna
Opis produktu
Książka jest zwięzłym zarysem historii muzyki polskiej od zakończenia wojny po chwilę obecną. Przez ostatnie półwiecze osią życia muzycznego w Polsce był doroczny festiwal Warszawska Jesień. Z tej perspektywy autorka ukazuje ważne zjawiska polskiej muzyki współczesnej. Omawia wszystkie nurty, grupy i szkoły kompozytorskie, przybliża czytelnikowi twórców, ich artystyczne postawy i sytuację, w której działali. Wielokrotnie sięga do pierwszej połowy minionego wieku, by pokazać tradycje i źródła nowych zjawisk.
Istnieją na rynku wydawniczym monografie twórców i książki o muzyce współczesnej, przeważnie jednak pisane językiem fachowym. Wielkim walorem opracowania Doroty Szwarcman jest jego popularny charakter. Książka ta w przystępny sposób wprowadza czytelnika w fascynujący świat muzyki współczesnej. Autorka umie kompetentnie, a zarazem prosto, objaśnić takie pojęcia, jak sonoryzm, dodekafonia, aleatoryzm. Posługuje się żywym, obrazowym językiem, nie stroniąc od dyskretnego zaznaczania swojego stosunku do opisywanych zjawisk, zwłaszcza najnowszych. Książka zaopatrzona została w noty o twórcach, pokazujące ich miejsce w muzyce polskiej i światowej.
Dodatkowym atutem publikacji jest dołączona do niej bezpłatna płyta. Czytelnik będzie miał okazję wysłuchać unikalnych nagrań, trudno dostępnych na rynku fonograficznym, m.in. nagranej w Studiu Eksperymentalnym PR w Warszawie kompozycji stanowiącej przykład muzyki elektroakustycznej czy też utworu Wojciech Kilara z czasów jego zainteresowania sonoryzmem.
Istnieją na rynku wydawniczym monografie twórców i książki o muzyce współczesnej, przeważnie jednak pisane językiem fachowym. Wielkim walorem opracowania Doroty Szwarcman jest jego popularny charakter. Książka ta w przystępny sposób wprowadza czytelnika w fascynujący świat muzyki współczesnej. Autorka umie kompetentnie, a zarazem prosto, objaśnić takie pojęcia, jak sonoryzm, dodekafonia, aleatoryzm. Posługuje się żywym, obrazowym językiem, nie stroniąc od dyskretnego zaznaczania swojego stosunku do opisywanych zjawisk, zwłaszcza najnowszych. Książka zaopatrzona została w noty o twórcach, pokazujące ich miejsce w muzyce polskiej i światowej.
Dodatkowym atutem publikacji jest dołączona do niej bezpłatna płyta. Czytelnik będzie miał okazję wysłuchać unikalnych nagrań, trudno dostępnych na rynku fonograficznym, m.in. nagranej w Studiu Eksperymentalnym PR w Warszawie kompozycji stanowiącej przykład muzyki elektroakustycznej czy też utworu Wojciech Kilara z czasów jego zainteresowania sonoryzmem.