- Strona główna
- »
- Muzyka
- »
- Winyle
- »
- Utopia Defeated (Winyl)
Opis
D.D Dumbo – czyli 27-letni Oliver Perry – mieszka w pokoju przy stajni, na
obrzeżach wsi Castlemaine, dwie godziny na północ od Melbourne.
„Budynek należy do pary zajmującej się permakulturą, trzymają w nim swoje
narzędzia” – mówi Perry. „Jednak jest jedno odizolowane, prawie
funkcjonalne pomieszczenie. Tam właśnie mieszkam.” Ta przestrzeń służy mu
także za studio. „Jest w tym pomieszczeniu coś z pustelni, co dobrze wpływa
na moją pracę.”
Przewrotne jednak wydaje się przypisanie fantastycznego debiutu D.D
Dumbo, płyty ‘Utopia Defeated’, do jednego, surowego pokoju.
Dziesięć piosenek, które znalazły się na tej płycie, są niczym żywe muzyczne
krajobrazy, tętniące nerwową energią i egzotyczną ewokacją świata.
Wspierana przez subtelne dźwięki instrumentów perkusyjnych
charakterystyczna gra Perry'ego na 12-strunowej gitarze sprawia, że na
pierwszy plan na płycie ‘Utopia Defeated’ wybija się jego ekspresyjny głos.
Prawdopodobnie dlatego trudno album ‘Utopia Defeated’ umieścić w
jakimkolwiek miejscu. Jest dokumentem zmagań Perry'ego z byciem
nienamacalnym i niematerialnym. Czego rezultatem jest świat dźwięków
złożony z bluesowych zagrywek, echa world music, wyrazistości muzyki
popowej z lat osiemdziesiątych, kinetycznej energii muzyki tanecznej, a
wszystko zostało naznaczone klimatem spod znaku samotnej sztuki Captaina
Beefhearta.
„Uwielbiam Beefhearta” – przyznaje Perry. „Na tej płycie jest
charakterystyczna dla niego próba stworzenia czegoś nieziemskiego.
Intuicyjnie dążę do medytacji, transowego eskapizmu. Myślę, że to jest
pierwotne pragnienie każdego człowieka w stosunku do muzyki. To jest
najprzyjemniejsza rzecz.”
D.D. Dumbo został zauważony, gdy w 2013 roku opublikował EP-kę ‘Tropical
Oceans’. Ten czteroutworowy zestaw, pokazał Perry’ego jako twórcę, który
sięgając do bluesowej tradycji, tworzy własny świat zdekonstruowanej muzyki
pop. Występując z 12-strunową gitarą, dwoma bębnami oraz garścią efektów,
zrobił ogromne wrażenie podczas SXSW w 2013 roku. W ciągu kolejnych
dwunastu miesięcy dzielił scenę z Warpaint, Tune-Yards, St Vincent, Jungle,
Iron Wine, a także rejestrował sesje dla NPR, Daytrotter i BBC Radio 1. W
2014 roku, zaraz po podpisaniu kontraktu z 4AD, wyruszył w pierwszą
brytyjską trasę koncertową, występując u boku Daughter i Tame Impala.
Występował podczas Splendour in the Grass w Australii, wrócił do Europy
(występując m.in. podczas Pitchfork Paris), a także odbył trasę po USA.
‘Utopia Defeated’ to epickie, rozbudowane opus, będące owocem wyobraźni
Perryego, który nie tylko skomponował cały materiał, ale także wykonał go
niemal zupełnie sam. Przy nagraniach w londyńskim studiu 4AD wspomagał
go etatowy inżynier dźwięku 4AD Fabian Prynn.
obrzeżach wsi Castlemaine, dwie godziny na północ od Melbourne.
„Budynek należy do pary zajmującej się permakulturą, trzymają w nim swoje
narzędzia” – mówi Perry. „Jednak jest jedno odizolowane, prawie
funkcjonalne pomieszczenie. Tam właśnie mieszkam.” Ta przestrzeń służy mu
także za studio. „Jest w tym pomieszczeniu coś z pustelni, co dobrze wpływa
na moją pracę.”
Przewrotne jednak wydaje się przypisanie fantastycznego debiutu D.D
Dumbo, płyty ‘Utopia Defeated’, do jednego, surowego pokoju.
Dziesięć piosenek, które znalazły się na tej płycie, są niczym żywe muzyczne
krajobrazy, tętniące nerwową energią i egzotyczną ewokacją świata.
Wspierana przez subtelne dźwięki instrumentów perkusyjnych
charakterystyczna gra Perry'ego na 12-strunowej gitarze sprawia, że na
pierwszy plan na płycie ‘Utopia Defeated’ wybija się jego ekspresyjny głos.
Prawdopodobnie dlatego trudno album ‘Utopia Defeated’ umieścić w
jakimkolwiek miejscu. Jest dokumentem zmagań Perry'ego z byciem
nienamacalnym i niematerialnym. Czego rezultatem jest świat dźwięków
złożony z bluesowych zagrywek, echa world music, wyrazistości muzyki
popowej z lat osiemdziesiątych, kinetycznej energii muzyki tanecznej, a
wszystko zostało naznaczone klimatem spod znaku samotnej sztuki Captaina
Beefhearta.
„Uwielbiam Beefhearta” – przyznaje Perry. „Na tej płycie jest
charakterystyczna dla niego próba stworzenia czegoś nieziemskiego.
Intuicyjnie dążę do medytacji, transowego eskapizmu. Myślę, że to jest
pierwotne pragnienie każdego człowieka w stosunku do muzyki. To jest
najprzyjemniejsza rzecz.”
D.D. Dumbo został zauważony, gdy w 2013 roku opublikował EP-kę ‘Tropical
Oceans’. Ten czteroutworowy zestaw, pokazał Perry’ego jako twórcę, który
sięgając do bluesowej tradycji, tworzy własny świat zdekonstruowanej muzyki
pop. Występując z 12-strunową gitarą, dwoma bębnami oraz garścią efektów,
zrobił ogromne wrażenie podczas SXSW w 2013 roku. W ciągu kolejnych
dwunastu miesięcy dzielił scenę z Warpaint, Tune-Yards, St Vincent, Jungle,
Iron Wine, a także rejestrował sesje dla NPR, Daytrotter i BBC Radio 1. W
2014 roku, zaraz po podpisaniu kontraktu z 4AD, wyruszył w pierwszą
brytyjską trasę koncertową, występując u boku Daughter i Tame Impala.
Występował podczas Splendour in the Grass w Australii, wrócił do Europy
(występując m.in. podczas Pitchfork Paris), a także odbył trasę po USA.
‘Utopia Defeated’ to epickie, rozbudowane opus, będące owocem wyobraźni
Perryego, który nie tylko skomponował cały materiał, ale także wykonał go
niemal zupełnie sam. Przy nagraniach w londyńskim studiu 4AD wspomagał
go etatowy inżynier dźwięku 4AD Fabian Prynn.
Aktualna cena:
76,40
zł
90,92 zł
Oszczędzasz:
14,52
zł
Produkt dostępny
Wysyłamy w 48h
Opinie klientów na temat produktu