- Strona główna
- »
- Muzyka
- »
- Elektroniczna
- »
- Nowe brzmienia
- »
- Utwory na perkusję i urządzenia elektroakustyczne (CD)
Utwory na perkusję i urządzenia elektroakustyczne (CD)
Wydawca: Rockers Publishing
Kategoria: Nowe brzmienia
Informacja o produkcie
- Nr katalogowy:
- MR08067061
- Dystrybutor:
- Rockers Publishing
- Nośnik:
- CD
- Wykonawca:
- Miłosz Pękala, Magdalena Kordylasińska
- Liczba Płyt:
- 1
Opis
Płyta duetu prezentująca kompozycje Felixa Kubina, Franka Zappy, Thymmego Jonesa, Steve'a Reicha i Miłosza Pękali. Tytuł mówi sam za siebie.
"Utwory na perkusję i urządzenia elektroakustyczne" to płyta w połowie poświęcona twórczości Felixa Kubina – niemieckiego artysty spod znaku elektronicznej awangardy. Kompozycje Renaissance Gameboy #1 i #2 (2011) w oryginale powstały na zespół złożony ze skrzypiec, saksofonu, wiolonczeli, fortepianu i perkusji z towarzyszeniem taśmy.
Te wersje przenoszą kompozycje Kubina w świat rozbudowanych zestawów multiperkusyjnych, w których podstawowymi instrumentami są marimba i wibrafon. Podobny zabieg został zastosowany w ostatnim utworze "Waltz Me, Trust Me" (2011) z tym, że pierwotną partię organów mechanicznych Fokkera zrealizowano na ksylofonie z towarzyszeniem marimby i samplera. Stworzona w ten sposób klamra zawiera w sobie jeszcze dwie transkrypcje.
Pierwszą jest "Black Page #1" Franka Zappy. Wykorzystujące blisko amplifikowane guiro, reco-reco, tempelbloki oraz przedmioty codziennego użytku m.in. kubki i elementy komputera. Drugą jest "Vermont Counterpoint" (1982) Steve'a Reicha. Zamiast orkiestry złożonej z fletów poprzecznych słyszymy wibrafon, dzwonki, marimbę i cymbały.
Umieszczając kompozycję Reicha na płycie, odwołujemy się do naszych estetycznych korzeni. Echa repetytywności słychać również w zamówionym u Thymme Jonesa utworze Smells Like Victory (2016). Zafascynowani twórczością grupy Cheer Accident, której Thymme jest założycielem, zaufaliśmy post rockowemu idiomowi zawartemu w jego muzyce.
Efektem jest kompozycja na marimbę, wibrafon, dwa gongi chińskie, warstwę elektroniczną i choreograficzną. Dopełnienie i pełną realizację założeń albumu stanowi "Modular #1" (2016), w którym punktem wyjścia jest faktura generowana przez syntezator modularny.
Album ten stanowi dla nas kolejny krok eksploracji instrumentarium perkusyjnego. Nasze spojrzenie na sztukę perkusyjną w XXI wieku, charakteryzuje stałe przenikanie się świata dźwięków elektronicznych i akustycznych, wplecione w dynamiczną narrację.
Nagrań dokonano w 2015 roku w studiu S2 Polskiego Radia oraz w studiu Futoma.
"Utwory na perkusję i urządzenia elektroakustyczne" to płyta w połowie poświęcona twórczości Felixa Kubina – niemieckiego artysty spod znaku elektronicznej awangardy. Kompozycje Renaissance Gameboy #1 i #2 (2011) w oryginale powstały na zespół złożony ze skrzypiec, saksofonu, wiolonczeli, fortepianu i perkusji z towarzyszeniem taśmy.
Te wersje przenoszą kompozycje Kubina w świat rozbudowanych zestawów multiperkusyjnych, w których podstawowymi instrumentami są marimba i wibrafon. Podobny zabieg został zastosowany w ostatnim utworze "Waltz Me, Trust Me" (2011) z tym, że pierwotną partię organów mechanicznych Fokkera zrealizowano na ksylofonie z towarzyszeniem marimby i samplera. Stworzona w ten sposób klamra zawiera w sobie jeszcze dwie transkrypcje.
Pierwszą jest "Black Page #1" Franka Zappy. Wykorzystujące blisko amplifikowane guiro, reco-reco, tempelbloki oraz przedmioty codziennego użytku m.in. kubki i elementy komputera. Drugą jest "Vermont Counterpoint" (1982) Steve'a Reicha. Zamiast orkiestry złożonej z fletów poprzecznych słyszymy wibrafon, dzwonki, marimbę i cymbały.
Umieszczając kompozycję Reicha na płycie, odwołujemy się do naszych estetycznych korzeni. Echa repetytywności słychać również w zamówionym u Thymme Jonesa utworze Smells Like Victory (2016). Zafascynowani twórczością grupy Cheer Accident, której Thymme jest założycielem, zaufaliśmy post rockowemu idiomowi zawartemu w jego muzyce.
Efektem jest kompozycja na marimbę, wibrafon, dwa gongi chińskie, warstwę elektroniczną i choreograficzną. Dopełnienie i pełną realizację założeń albumu stanowi "Modular #1" (2016), w którym punktem wyjścia jest faktura generowana przez syntezator modularny.
Album ten stanowi dla nas kolejny krok eksploracji instrumentarium perkusyjnego. Nasze spojrzenie na sztukę perkusyjną w XXI wieku, charakteryzuje stałe przenikanie się świata dźwięków elektronicznych i akustycznych, wplecione w dynamiczną narrację.
Nagrań dokonano w 2015 roku w studiu S2 Polskiego Radia oraz w studiu Futoma.
Aktualna cena:
32,29
zł
36,16 zł
Oszczędzasz:
3,87
zł
Produkt dostępny
Dostępne od ręki
Opinie klientów na temat produktu