- Strona główna
- »
- Książki
- »
- Biznes, ekonomia
- »
- Zarządzanie
- »
- Winning znaczy zwyciężać
- Nr katalogowy:
- MR02098867
- Okładka:
- twarda
- Data Premiery:
- 2015-01-22
- Język:
- polski
- Liczba stron:
- 400
- Format:
- druk
- ISBN:
- 8388931717
- EAN:
- 9788388931710
Opis
„Winning znaczy zwyciężać” to bestseller amerykańskiego biznesmena – Jacka Welcha, który w prosty, ale szczegółowy sposób objaśnia filozofię i zasady funkcjonowania dobrze prosperującego biznesu. Autor wraz ze swoją żoną Suzy udziela czytelnikom rad i wskazówek, które pomogą zbudować firmę opartą na wzajemnym szacunku i zaufaniu.
Poradnik Welchów został podzielony na trzy rozdziały. W pierwszym popularny biznesmen opisuje swoją drogę do sukcesu oraz uniwersalne wartości, jakimi warto kierować się w życiu i pracy. Analizuje także kwestie, które determinują dobre efekty działania firmy. Bierze pod uwagę kulturę pracy, otwartość na nowe idee oraz wzajemny szacunek pracowników firmy, niezależnie od ich stanowiska. Autorzy bliżej przyglądają się także wyłanianiu realnego przywództwa oraz temu, kto stoi za sukcesem przedsiębiorstwa.
Druga część prezentuje wzorcowe relacje firmy z podmiotami zewnętrznymi – konkurencją, kontrahentami czy firmami współpracującymi. Omawia również temat strategii, fuzji i metodę zarządzania jakością Sześć Sigma.
Ostatni rozdział książki dotyczy rozwoju indywidualnej kariery zawodowej: począwszy od szukania dla siebie idealnej pracy, aż po osiągniecie równowagi pomiędzy nią a życiem osobistym.
Autorzy udzielają wielu konkretnych rad dotyczących przywództwa oraz organizacji miejsca pracy. W oparciu o swoje wieloletnie doświadczenie dzielą również osobistymi refleksjami, które wzbogacają o anegdoty i ciekawostki. Jack i Suzy Welch skierowali swój poradnik do każdej osoby, która zatrudniona jest w mniejszym lub większym przedsiębiorstwie, niezależenie od piastowanego przez nią stanowiska. Ich odbiorcy to więc nie tylko dyrektorzy czy menedżerowie, ale także pracownicy działów księgowości czy reklamy.
Jack Welch to amerykański biznesmen i autor książek. W latach 1981-2001 przewodniczący i dyrektor generalny koncernu General Electric. Ukończył University of Massachusetts oraz University of Illinois, gdzie uzyskał stopień doktora. Przez wielu uznawany za najsłynniejszego menedżera na świecie. Międzynarodową sławę zapewnił mu sukces zawodowy – Welch sprawił, że wartość rynkowa, zarządzanej przez niego firmy General Electric w ciągu 20 lat wzrosła o ponad 400 miliardów dolarów. Obecnie swoją ogromną wiedzą i doświadczeniem dzieli się za pośrednictwem książek i artykułów. Wydał między innymi: „Praktyczne MBA”, „Winning znaczy zwyciężać” czy „Winning. Odpowiedzi”. W 1999 roku magazyn „Fortune” nadał mu tytuł „Managera stulecia”.
Suzy Welch to amerykańska dziennikarka, specjalizująca się w tematyce ekonomiczno-biznesowej. Była redaktor naczelna Harvard Business Review. Obecnie dyrektor kobiecego ośrodka przywództwa – Babson College. Wraz z mężem redaguje kolumnę „Welch Way” w magazynie „Business Week” oraz tworzy liczne felietony dla „The New York Times Syndicate”.
Poradnik Welchów został podzielony na trzy rozdziały. W pierwszym popularny biznesmen opisuje swoją drogę do sukcesu oraz uniwersalne wartości, jakimi warto kierować się w życiu i pracy. Analizuje także kwestie, które determinują dobre efekty działania firmy. Bierze pod uwagę kulturę pracy, otwartość na nowe idee oraz wzajemny szacunek pracowników firmy, niezależnie od ich stanowiska. Autorzy bliżej przyglądają się także wyłanianiu realnego przywództwa oraz temu, kto stoi za sukcesem przedsiębiorstwa.
Druga część prezentuje wzorcowe relacje firmy z podmiotami zewnętrznymi – konkurencją, kontrahentami czy firmami współpracującymi. Omawia również temat strategii, fuzji i metodę zarządzania jakością Sześć Sigma.
Ostatni rozdział książki dotyczy rozwoju indywidualnej kariery zawodowej: począwszy od szukania dla siebie idealnej pracy, aż po osiągniecie równowagi pomiędzy nią a życiem osobistym.
Autorzy udzielają wielu konkretnych rad dotyczących przywództwa oraz organizacji miejsca pracy. W oparciu o swoje wieloletnie doświadczenie dzielą również osobistymi refleksjami, które wzbogacają o anegdoty i ciekawostki. Jack i Suzy Welch skierowali swój poradnik do każdej osoby, która zatrudniona jest w mniejszym lub większym przedsiębiorstwie, niezależenie od piastowanego przez nią stanowiska. Ich odbiorcy to więc nie tylko dyrektorzy czy menedżerowie, ale także pracownicy działów księgowości czy reklamy.
Jack Welch to amerykański biznesmen i autor książek. W latach 1981-2001 przewodniczący i dyrektor generalny koncernu General Electric. Ukończył University of Massachusetts oraz University of Illinois, gdzie uzyskał stopień doktora. Przez wielu uznawany za najsłynniejszego menedżera na świecie. Międzynarodową sławę zapewnił mu sukces zawodowy – Welch sprawił, że wartość rynkowa, zarządzanej przez niego firmy General Electric w ciągu 20 lat wzrosła o ponad 400 miliardów dolarów. Obecnie swoją ogromną wiedzą i doświadczeniem dzieli się za pośrednictwem książek i artykułów. Wydał między innymi: „Praktyczne MBA”, „Winning znaczy zwyciężać” czy „Winning. Odpowiedzi”. W 1999 roku magazyn „Fortune” nadał mu tytuł „Managera stulecia”.
Suzy Welch to amerykańska dziennikarka, specjalizująca się w tematyce ekonomiczno-biznesowej. Była redaktor naczelna Harvard Business Review. Obecnie dyrektor kobiecego ośrodka przywództwa – Babson College. Wraz z mężem redaguje kolumnę „Welch Way” w magazynie „Business Week” oraz tworzy liczne felietony dla „The New York Times Syndicate”.
Aktualna cena:
29,83
zł
49,00 zł
Oszczędzasz:
19,17
zł
Produkt dostępny
Wysyłamy w 48h
Opinie klientów na temat produktu
Prowadzisz biznes, pracujesz w korporacji? Musisz przeczytać!
Poradnik to świetne kompendium na temat tego co, jak, dlaczego i po co należy robić w firmie, by ta funkcjonowała bez zarzutu. Jego dużym atutem jest podział na trzy główne części. W pierwszej, Jack pokazuje przedsiębiorstwo od środka – wyłanianie liderów, faktyczne przywództwo oraz metody, jakie zależy wdrażać podczas przeprowadzania zmian. Udziela uniwersalnych rad, więc nie należy obawiać się tym, że przystosował tekst do amerykańskich warunków. Absolutnie nie – niezależnie od tego, gdzie pracujecie i na jakim stanowisku, z pewnością znajdziecie w książce swój odpowiednik.
Druga część, szczególnie przyda się osobom, które zarządzają biznesem. Autor, podaje przykłady niekonwencjonalnego prowadzenia działalności, oparte na własnym doświadczeniu. Odpowiada na pytania jak rozmawiać z kontrahentami czy reagować na zagrania konkurencji. To istotne, szczególnie dla tych, którzy znajdują się na stanowiskach managerskich i potrzebują kilku dobrych, prostych wskazówek, by zwiększyć swoją skuteczność i wydajność.
Ostania część - najbardziej uniwersalna, to zdecydowanie mój ulubiony element „Winning...”. Tutaj, doceniam udział Suzy – żony Welcha w tworzeniu książki. Jest wspaniałym dowodem na to, że kobiety, jeśli tylko chcą, mogą przebić szklany sufit. Rewelacyjny opis rozwoju kariery zawodowej i wchodzenia po schodach do sukcesy. Twórcy, dowodzą tego, że utrata lub rzucenie pracy mogą być najlepszą decyzją w waszym życiu, a życie zawodowe i osobiste można połączyć tak, by mieć poczucie równowagi, a tego pragnie chyba każdy z nas.
Książka napisana jest fantastycznym językiem - pełnym profesjonalnych, ale nie przeintelektualizowanych określeń. Autorzy, mimo poważnego tematu, wzbogacają poradnik anegdotami i refleksjami, których nie sposób nie wziąć sobie do serca. Majstersztyk.
Zdecydowanie polecam lekturę! Jeśli faktycznie weźmiecie sobie rady Welchów do serca - może nawet zmienić wasze życie.
POLECAM!!!
Kanon to za mało
Konkretne, choć nieco pompatyczne
Jeżeli ktoś nie lubi stylistyki „amerykańskich poradników” za ich pretensjonalny ton i powierzchowność, to tym razem przekona się, że można w tej formie wyrazić myśl o dużej głębi i praktycznym zastoso
Jedna z najlepszych jakie czytałem o zarządzaniu
Polecam
Rewelacja! Tego mi teraz było potrzeba
To, czego szukałem
Ciekawa i szczera
Genialna, przemyślana i dopracowana pod każdym względem
Bomba !!!