Informacja
Wszystkie kategorie
Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie

Społeczna odpowiedzialność instytucji finansowych. Perspektywa banków pośredników i doradców finansowych

Kod produktu: 9788375569483
Marka: CeDeWu
3795 zł 52,00 zł -27%
Produkt niedostępny

Dostawy od 14,99 zł

opis

Opis:

Monografia stanowi pierwsze w Polsce tak kompleksowe opracowanie dotyczące społecznej odpowiedzialności instytucji finansowych z perspektywy banków, pośredników i doradców finansowych. Autorzy w książce skoncentrowali się na takich zagadnieniach, jak:
• CSR instytucji finansowych w ujęciu globalnym.
• Reklamacje usług finansowych jako narzędzie ochrony konsumentów.
• Edukacja finansowa dzieci a społeczna odpowiedzialność instytucji finansowych.
• Raportowanie społeczne w instytucjach finansowych.
• Rola społecznej odpowiedzialności biznesu w ograniczaniu ryzyka wiktymizacji na rynku usług bankowych.
• Społeczna odpowiedzialność biznesu instytucji finansowych, pośredników i doradców finansowych - konflikt interesów.
• Plan Finansowy - efekt pracy Licencjonowanego Doradcy Finansowego.
• Odpowiedzialna sprzedaż pośredników finansowych a etyka biznesu.

Monografia jest adresowana do teoretyków - naukowców, studentów uczelni i wydziałów ekonomicznych, ale także praktyków - pracowników instytucji finansowych, w tym banków, pośredników i doradców finansowych, jako cenne źródło wiedzy o założeniach i praktycznej realizacji społecznej odpowiedzialności biznesu w tych instytucjach.


Książka jest pozycją interesującą, umiejętnie wprowadzającą w trudne interdyscyplinarne problemy, z jakimi stykają się zarówno teoretycy, którzy poszukują właściwej interpretacji wielu zjawisk ekonomicznych, jak i praktycy oraz klienci (...). Z pełnym przekonaniem można rekomendować tę interesującą monografię.
Z recenzji prof. dr. hab. Włodzimierza Szpringera

Spis treści:

Rozdział 1
CSR instytucji finansowych w ujęciu globalnym - Barbara Pogonowska 17
1.1. Początki idei i wymiary społecznej odpowiedzialności biznesu 17
1.1.1. Profitowa orientacja CSR 18
1.1.2. Społeczna orientacja CSR 18
1.1.3. Piramida CSR A.B. Carolla 19
1.2. Europejskie i globalne dokumenty wspierające idee CSR 20
1.2.1. United Nations Global Compact 20
1.2.2. Dokumenty Unii Europejskiej 21
1.2.3. Manifest Observatoire de la Finance 21
1.3. Piramida globalnej społecznej odpowiedzialności biznesu 22
1.4. Polityczne zaangażowanie CSR 23
1.5. CSR 2.0 24
Bibliografia 26

Rozdział 2
Reklamacje usług finansowych, jako narzędzie ochrony konsumentów - Iwona Dorota Czechowska, Wojciech Zatoń 27
2.1. Specyfika reklamacji 28
2.2. Regulacje dotyczące postępowania reklamacyjnego 29
2.3. Ilustracja liczbowa reklamacji na przykładzie sektora bankowego 33
Bibliografia 36

Rozdział 3
Edukacja finansowa dzieci a społeczna odpowiedzialność instytucji finansowych - Marta Maciejasz-Świątkiewicz 39
3.1. Rola edukacji finansowej w budowaniu świadomości finansowej 40
3.2. Społeczna odpowiedzialność instytucji finansowych oraz narzędzia jej realizacji 41
3.3. Aktywność polskich instytucji finansowych w zakresie edukacji finansowej 43
3.4. Wady i zalety edukacji finansowej realizowanej przez instytucje finansowe 53
Bibliografia 57

Rozdział 4
Raportowanie społeczne w instytucjach finansowych - Krzysztof Waliszewski 59
4.1. Ewolucja sprawozdawczości jednostek biznesowych 59
4.2. Raportowanie społeczne instytucji finansowych w Polsce 61
4.3. Raport społeczny Narodowego Banku Polskiego za lata 2010-2015 64
4.4. Perspektywa raportowania społecznego instytucji finansowych - raportowanie zintegrowane i obowiązkowe raportowanie danych niefinansowych 66
Bibliografia 68


Społeczna odpowiedzialność banków, pośredników i doradców finansowych

Rozdział 5
Społeczna odpowiedzialność biznesu instytucji finansowych, pośredników i doradców finansowych - konflikt interesów - Marta Zięba-Szklarska 73
5.1. Definicje i pojęcia 74
5.2. Konflikt interesów 76
5.3. Uczestnicy rynku finansowego a konflikt interesów 78
5.3.1. Instytucja finansowa a konsument (klient) 78
5.3.2. Instytucja finansowa a doradca finansowy, pośrednik finansowy (sprzedawca) 80
5.3.3. Doradca finansowy a konsument (klient) 81
5.3.4. Pośrednik finansowy (sprzedawca) a konsument (klient) 82
Bibliografia 84

Rozdział 6
Rola społecznej odpowiedzialności biznesu w ograniczaniu ryzyka wiktymizacji na rynku usług bankowych - Małgorzata Solarz 85
6.1. Społeczna odpowiedzialność biznesu 86
6.1.1. Istota społecznej odpowiedzialności biznesu 86
6.1.2. Społeczna odpowiedzialność w działalności banku 89
6.2. Ryzyko wiktymizacji na rynku usług bankowych 91
6.2.1. Istota ryzyka wiktymizacji 91
6.2.2. Problem wiktymizacji na rynku usług bankowych w świetle badań własnych 93
6.3. Wybrane działania banków w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu służące ograniczaniu ryzyka wiktymizacji 96
6.3.1. Oferta banku zorientowana na potrzeby klienta 96
6.3.2. Promowanie zachowań etycznych banku 98
6.3.3. Edukacja finansowa 100
Bibliografia 104

Rozdział 7
Plan finansowy - efekt pracy licencjonowanego doradcy finansowego - Andrzej Fesnak 107
Część I. Wprowadzenie do planu finansowego 108
7.1. Czym jest plan finansowy? 108
7.1.1. Założenia ogólne do planu 109
7.1.2. Uwarunkowania prawne 112
7.1.3. Założenia makroekonomiczne w danym czasie 113
7.2. Struktura planu 114
7.2.1. Budowa planu 114
7.2.2. Elementy stałe 114
7.2.3. Elementy otwarte 114
7.3. Elementy formalne 115
7.3.1. Strona tytułowa 115
7.3.2. Dane teleadresowe klienta 116
7.3.3. Elementy do wyboru 117
7.3.4. Potwierdzenie przyjęcia planu 119
7.4. Streszczenie planu 119
7.4.1. Opowiadanie słowami klienta 119
7.4.2. Podsumowanie i wyabstrahowane cele 120
7.4.3. Podsumowane rekomendacji 120
7.4.4. Korzyści finansowe z rekomendacji 121
7.5. Elementy finansowe 122
7.5.1. Plan zbudowania wartości netto (Net Worth) 123
7.5.2. Plan przepływów finansowych 123
7.5.3. Plan poprawy wskaźników finansowych 124
7.5.4. Plan poprawy wskaźnika procentowego zadłużenia majątku 124
7.5.5. Plan poprawy okresu spłaty kredytu w latach 125
7.5.6. Plan poprawy wskaźnika zadłużenia w aktywach ogółem 126
7.5.7. Plan wskaźnika pokrycia obsługi długu dochodem rocznym 126
7.5.8. Plan poprawy wskaźnika procentowego realizacji celu 126
7.5.9. Plan poprawy realizacji celu w latach 128
7.5.10. Plan poprawy wskaźnika realizacji celu w aktywach ogółem 129
7.5.11. Plan wskaźnika realizacji celu dochodem rocznym 130
7.5.12. Plan wskaźnika realizacji celu dochodem miesięcznym 132
7.5.13. Aktualny wskaźnik osiągnięcia niezależności finansowej 133
7.5.14. Plan osiągnięcia niezależności finansowej 135
7.5.15. Elementy finansowe - podsumowanie 136
7.6. Elementy inwestycyjne 137
7.6.1. Plan programów inwestycyjnych 138
7.6.2. Plan osiągania celów krótkoterminowych 138
7.6.3. Plan osiągania celów średnioterminowych 138
7.6.4. Plan osiągania celów długoterminowych 138
7.6.5. Plan działalności charytatywnej 139
7.6.6. Plan oszczędności i korzyści pracowniczych 139
7.7. Elementy ochronne 140
7.7.1. Plan stworzenia ochrony ubezpieczeniowej życia 140
7.7.2. Plan stworzenia ochrony ubezpieczeniowej zdrowia 140
7.7.3. Plan stworzenia ochrony ubezpieczeniowej majątku 141
7.7.4. Plan zabezpieczenia emerytalnego 141
7.7.5. Plan zabezpieczenia trwałości biznesu 141
7.7.6. Plan zapobiegania ryzyku nieubezpieczalnemu 142
7.7.7. Plan transferu majątku przez pokolenia 142.
7.8. Plan edukacji 143
7.8.1. Plan edukacyjny własny 143
7.8.2. Plan edukacyjny dzieci 144
7.8.3. Plan edukacji finansowej 144
7.8.4. Plan edukacji religijnej 144
7.8.5. Plan edukacji hobbystycznej 145
7.9. Elementy zarządzania długami 145
7.9.1. Plan zarządzani długami 146
7.9.2. Plan optymalizacji podatków 146
7.9.3. Plan zarządzania długami krótkoterminowymi 146
7.9.4. Plan zarządzania długami średnioterminowymi 146
7.9.5. Plan zarządzania długami długoterminowymi 147
7.9.6. Plan zarządzania długami hipotecznymi 147
7.9.7. Plan świadomego zadłużania się 148
7.10. Elementy dotyczące nieruchomości 148
7.10.1. Plan zdobywania nieruchomości 148
7.10.2. Plan posiadania nieruchomości 149
7.10.3. Plan finansowania nieruchomości 149
7.10.4. Plan zarządzania nieruchomością 149
7.10.5. Plan inwestycyjny nieruchomości 150
7.11. Elementy dotyczące zdrowia 150
7.11.1. Plan odbudowania zdrowia 151
7.11.2. Plan utrzymania zdrowia 151
7.11.3. Plan przekazywania zdrowia następnemu pokoleniu 152
7.11.4. Plan zachowania zdrowia rodzinnego 152
7.11.5. Plan finansowania zdrowia 152
7.12. Science fiction i nie tylko... 153
7.12.1. Plan inteligentnej robotyki 155
7.12.2. Plan asystenta życiowego 156
7.12.3. Plan tutora dla dzieci 157
7.12.4. Plan asystenta zawodowego 157
7.12.5. Plan robota „rodzinnego ersatzu" 158
Część II. Elementy otwarte planu 159
7.13. Plan działania 159
7.13.1. Rekomendacje szczegółowe 159
7.13.2. Wyliczenia szczegółowe korzyści finansowych 160
7.13.3. Hierarchia rekomendacji - średnia ważona 161
7.13.4. Plan czasowy wdrażania rekomendacji 162
7.13.5. Elementy wdrożone 162
7.13.6. Monitoring 162
7.13.7. Zmiany radykalne 163
Bibliografia 165

Rozdział 8
Odpowiedzialna sprzedaż pośredników finansowych a etyka biznesu - Anna Świat 167
8.1. Proces ewaluacji etyki biznesu 168
8.2. Znaczenie odpowiedzialnej sprzedaży pośredników finansowych a etyka biznesu w dystrybucji kredytów hipotecznych 170
8.3. Rola odpowiedzialnej sprzedaży pośrednictwa finansowego w procesie kredytowania 171
8.4. Kodeks etyki (dobrych praktyk) na rynku pośrednictwa finansowego 174
Bibliografia 177

specyfikacja

Informacje podstawowe
EAN
9788375569483
Okładka
OM
Data wydania
2017
Język
polski
Ilość stron
186
Marka
CeDeWu
dodano do koszyka

Polecamy także

Zobacz więcej
dodaj opinię

opinie

Średnia ocena:
Średnia ocena
0,00
na podstawie ocen
Posiadasz ten produkt? Pomóż innym i dodaj swoją opinię

Copyright 2022 by merlin.pl All right reserved