1. Klient może składać Merlin.pl reklamacje dotyczące działania merlin.pl, korzystania z merlin.pl jak również dostarczonych Towarów.
2. Reklamację można składać w szczególności pisemnie lub mailowo na adres biuro@merlin-group.pl. Wykorzystanie formularza zgłoszenia reklamacji (do pobrania tutaj) może ułatwić i przyśpieszyć rozpatrzenie reklamacji.
3. Reklamowany Towar należy odesłać na poniższy adres:
Księgarnia Internetowa Merlin.pl
ul. Świętokrzyska 31/35
26-600 Radom
Z dopiskiem „REKLAMACJA"
4. Złożenie reklamacji obejmującej poniże informacje przyśpieszy i ułatwi jej rozpatrzenie:
a. imię, nazwisko, adres, Adres e-mail Klienta,
b. datę złożenia lub i przyjęcia Zamówienia stanowiącego podstawę reklamacji,
c. przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Klienta, w szczególności Towar, jeżeli jest przedmiotem reklamacji;
d. wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację.
5. W sytuacji, gdy podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia Merlin.pl zwróci się do składającego reklamację o jej uzupełnienie.
6. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta Merlin.pl niezwłocznie wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie, co nie wyłącza Klientowi możliwości złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku braku możliwości wymiany Towaru, usunięcia wady lub obniżenia ceny Merlin.pl zwróci należność niezwłocznie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku gdy Klient nie jest Konsumentem, a reklamacja zostanie uznana, reklamowany Towar zostanie wymieniony na wolny od wad, a w przypadku niedostępności danego Towaru, Merlin.pl dokona zwrotu równowartości ceny zrealizowanego Zamówienia lub zaoferuje Towar komplementarny/zastępczy.
7. Przez złożenie reklamacji rozumie się również dostarczenie reklamowanego Towaru pod adres wskazany w pkt 3 powyżej osobiście lub przez upoważnioną do tego osobę, przy czym dostarczenie reklamowanego Towaru winno nastąpić w godzinach pracy działu reklamacji Merlin.pl.
8. Merlin.pl rozpatruje reklamację w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania oraz informuje niezwłocznie Klienta, w tym za pomocą poczty elektronicznej, o sposobie jej rozpatrzenia.
9. Konsumentowi przysługuje prawo rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. poprzez działania mediacyjne wojewódzkich inspektorów inspekcji handlowej,
b. przed stałymi polubownymi sądami konsumenckimi przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej.
10. Działania mediacyjne określone w pkt 9 lit. a. powyżej są dostępne po złożeniu wniosku przez Konsumenta do właściwego wojewódzkiego inspektora inspekcji handlowej.
11. Stałe polubowne sądy konsumenckie określone w pkt 9 lit. b. powyżej są dostępne poprzez złożenie wniosku przez Konsumenta o rozpatrzenie sporu przez właściwy stały polubowny sąd konsumencki.
12. W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta, jakie przysługują mu na podstawie przepisów obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze zastosowanie znajdują przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.