- Strona główna
- »
- Książki
- »
- Poradniki
- »
- Poradniki pozostałe
- »
- Self-reg - jak pomóc dziecku i sobie nie dać się stresowi i żyć pełnią możliwości?
Self-reg - jak pomóc dziecku i sobie nie dać się stresowi i żyć pełnią możliwości?
Wydawnictwo: Mamania
Kategoria: Poradniki pozostałe
Informacja o produkcie
- Nr katalogowy:
- MR07243267
- Okładka:
- Miękka
- Data Premiery:
- 2016-10-12
- Język:
- polski
- Liczba stron:
- 320
- ISBN:
- 978-83-65087-74-4
- EAN:
- 9788365087744
Opis
Wbrew obiegowej i często powtarzanej opinii, dzieciństwo wcale nie jest czasem, kiedy młody człowiek zupełnie pozbawiony jest stresu, a jego życie jest pasmem przyjemnych doznań, jedynie doświadczeń i zabawy. Niestety, według wielu naukowców, którzy swoje tezy potwierdzili licznymi badaniami, coraz więcej dzieci we współczesnym świecie cierpi z powodu poziomu stresu, który może mieć bardzo negatywny wpływ na ich i rozwój, samopoczucie, stan psychiczny i emocjonalny. Ponadto jego konsekwencją mogą być także problemy natury zdrowotnej oraz kłopoty z dyscypliną i uczeniem się. Niezbędne jest, by rodzice zdali sobie sprawę z problemów, jakie stają na drodze ich pociechy, a także z jej potrzeb, których z całą pewnością nie wolno im bagatelizować. Od najmłodszych lat zarówno dzieci, jak i ich rodzice powinni nauczyć się, jak identyfikować czynniki stresogenne oraz jak radzić sobie z emocjami. Z pomocą w takich sytuacjach przychodzi metoda self-reg, opracowana przez doświadczonego kanadyjskiego psychologa Stuarta Shankera, którą opisał on w swoim bestsellerowym poradniku zatytułowanym „Self-reg. Jak pomóc dziecku (i sobie) nie dać się stresowi i żyć pełnią możliwości?”
Stres u dziecka nie jest tym samym, czym jest stres u osoby dorosłej. Zupełnie odmienne są również reakcje młodych ludzi na sytuacje stresowe. Zadaniem rodziców jest nauczenie dzieci umiejętności rozpoznawania takich czynników stresogennych, by potrafiły samodzielnie zrozumieć swoje zachowanie i zmienić te przyzwyczajenia, które są dla nich szkodliwe. Technika samoregulacji opracowana przez Shankera, skupiająca się na odpowiednim zarządzaniu emocjami, będzie niezwykle pomocna nie tylko w przypadku dzieci wchodzących w okres dojrzewania, ale także młodszych. Co więcej, korzystać z niej mogą również wobec siebie samych rodzice, ale też inni ludzie dorośli, niezależnie od wieku. W „Self-reg. Jak pomóc dziecku (i sobie) nie dać się stresowi i żyć pełnią możliwości?” przedstawione zostały metody, dzięki którym rodzice nauczą się, jak pomóc swojemu dziecku, jak spędzać z nim czas i jakie zachowania w nim krzewić.
Rozwiązania propagowane w książce profesora Stuarta Shankera nie są jedynie jego osobistymi hipotezami, a teoriami naukowymi, wielokrotnie potwierdzonymi oficjalnymi badaniami, a następnie z sukcesem wypróbowanymi na setkach tysięcy młodych ludzi. Dzięki self-reg dziecko uczy się rozpoznawać czynniki wywołujące stres, radzić sobie z emocjami, kontrolować je oraz poprawiać swoją koncentrację. To wszystko ma świetny wpływ na kontakty międzyludzkie, jakie młody człowiek nawiązuje, a także jego wyniki szkolne, sukcesy w innych dziedzinach i ogólne samopoczucie.
„Self-reg. Jak pomóc dziecku (i sobie) nie dać się stresowi i żyć pełnią możliwości?” to przełomowa publikacja, z której skorzystają nie tylko rodzice, którzy dostaną do ręki narzędzie umożliwiające pomoc dziecku w stawieniu czoła wyzwaniom współczesnego świata, ale także same dzieci, które dzięki opisanym w niej metodom nauczą się panować nad stresem i z powodzeniem wykorzystywać swój pełny potencjał.
Stres u dziecka nie jest tym samym, czym jest stres u osoby dorosłej. Zupełnie odmienne są również reakcje młodych ludzi na sytuacje stresowe. Zadaniem rodziców jest nauczenie dzieci umiejętności rozpoznawania takich czynników stresogennych, by potrafiły samodzielnie zrozumieć swoje zachowanie i zmienić te przyzwyczajenia, które są dla nich szkodliwe. Technika samoregulacji opracowana przez Shankera, skupiająca się na odpowiednim zarządzaniu emocjami, będzie niezwykle pomocna nie tylko w przypadku dzieci wchodzących w okres dojrzewania, ale także młodszych. Co więcej, korzystać z niej mogą również wobec siebie samych rodzice, ale też inni ludzie dorośli, niezależnie od wieku. W „Self-reg. Jak pomóc dziecku (i sobie) nie dać się stresowi i żyć pełnią możliwości?” przedstawione zostały metody, dzięki którym rodzice nauczą się, jak pomóc swojemu dziecku, jak spędzać z nim czas i jakie zachowania w nim krzewić.
Rozwiązania propagowane w książce profesora Stuarta Shankera nie są jedynie jego osobistymi hipotezami, a teoriami naukowymi, wielokrotnie potwierdzonymi oficjalnymi badaniami, a następnie z sukcesem wypróbowanymi na setkach tysięcy młodych ludzi. Dzięki self-reg dziecko uczy się rozpoznawać czynniki wywołujące stres, radzić sobie z emocjami, kontrolować je oraz poprawiać swoją koncentrację. To wszystko ma świetny wpływ na kontakty międzyludzkie, jakie młody człowiek nawiązuje, a także jego wyniki szkolne, sukcesy w innych dziedzinach i ogólne samopoczucie.
„Self-reg. Jak pomóc dziecku (i sobie) nie dać się stresowi i żyć pełnią możliwości?” to przełomowa publikacja, z której skorzystają nie tylko rodzice, którzy dostaną do ręki narzędzie umożliwiające pomoc dziecku w stawieniu czoła wyzwaniom współczesnego świata, ale także same dzieci, które dzięki opisanym w niej metodom nauczą się panować nad stresem i z powodzeniem wykorzystywać swój pełny potencjał.
Aktualna cena:
25,49
zł
39,90 zł
Oszczędzasz:
14,41
zł
Produkt dostępny
Wysyłamy w 48h
Opinie klientów na temat produktu
Książka bardzo otwiera oczy, ale...
Poradnik „Self-reg. Jak pomóc dziecku (i sobie) nie dać się stresowi i żyć pełnią możliwości?” to fantastyczne źródło wiedzy na temat tego, jak działają umysły młodych ludzi. Kupiłam ją, żeby pomóc mojemu synowi, który od niedawna zaczął sprawiać dość spore problemy wychowawcze, opuścił się w nauce i zaczął niejako wyżywać się na całej rodzinie za swoje frustracje, co bardzo, bardzo mi się nie podoba. Nie winię go za to i szczerze mówiąc, nie mam sobie specjalnie nic do zarzucenia pod względem moich metod wychowawczych, bo problemy zaczęły się równolegle z jego wchodzeniem w okres dojrzewania i wcześniej nigdy ich nie było. Co więcej, syn ma pełną świadomość tego, że coś niedobrego się z nim dzieje i po każdym takim wybuchu złości wraca do nas i przeprasza. Widać po nim po prostu, że nie do końca radzi sobie z presją otoczenia i stresem szkolnym. Bardzo chcemy mu pomóc poradzić sobie z buzującymi w nim złymi emocjami, dlatego właśnie postanowiłam zaczerpnąć specjalistycznej rady, a o tej książce słyszałam sporo dobrego, więc uznałam, że warto spróbować.
„Self-reg” to skarbnica teoretycznej wiedzy na temat tego, dlaczego młodzi ludzie zachowują się tak, a nie inaczej, wymykają się spod kontroli naszej i swojej własnej i nie potrafią samodzielnie rozładować napięcia. Otwiera oczy rodzicom – ale nie tylko rodzicom, bo uważam, że również niektórzy nauczyciele także powinni z tą książką się zapoznać – i pomaga zrozumieć, że młodzieńczy bunt, wybuchy złości i tym podobne zachowania nie są winą dziecka. To, że nasze dziecko zachowuje się w sposób karygodny, nie znaczy, że jest złym człowiekiem. Po prostu nie radzi sobie z tym wszystkim, co się wokół niego dzieje. Drugą ważną sprawą, z której sobie nie zdawałam sprawy, jest to, że zachowanie dziecka nie destabilizuje tylko jego życia, ale również życie jego rodziców. Bo to, że mój syn zachowuje się źle, sprawia, że ja sama tracę kontrolę nad sobą i też łatwiej daję się wytrącić z równowagi. Dlatego „Self-reg” jest tak przełomową publikacją – tłumaczy rodzicom, że aby pomóc dziecku, nie można tylko zmienić jego podejścia do stresu, ale również swoje.
Jedną z najważniejszych rzeczy, jakiej się dowiedziałam z tej książki, jest to, że samoregulacja to nie to samo, co samokontrola. Samoregulacja polega na zarządzaniu swoimi emocjami, podczas gdy samokontrola prowadzi do ich tłumienia. Samoregulacja polega na ograniczaniu złych emocji, podczas gdy samokontrola polega na kumulowaniu tych złych emocji w sobie! Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, które podejście jest zdecydowanie lepsze – tak dla dziecka, jak dla wszystkich wokół.
Z przyjemnością daję tej książce pięć gwiazdek, chociaż z niewielkim minusem. Byłoby jeszcze lepiej, gdyby tylko było w niej trochę więcej praktycznych wskazówek. Niestety, w większości jest to naprawdę bardzo odkrywcza, ale czysto teoretyczna – i czasami dość zaawansowana i trudna w odbiorze – publikacja, jest kilka opisanych studiów przypadku, ale brakuje pomysłów na zastosowanie nowo nabytej wiedzy w praktyce. Podejrzewam, że w każdym przypadku będzie to wyglądało trochę inaczej i można do tego dojść metodą prób i błędów, ale przydałoby się choć kilka wskazówek, od czego zacząć i jak się do tego zabrać. Mimo to jest to bardzo przydatna publikacja, która wiele mi uświadomiła, dlatego bardzo polecam ją każdemu zatroskanemu rodzicowi, który potrzebuje podpowiedzi o tym, jak pomóc swojemu dziecku radzić sobie ze stresem.
Musthave każdego rodzica
Doskonała lekcja negatywnych aspektów bezstresowego wychowania